A Poker Face-ben a kezdettől nyilvánvaló, hogy ki volt a gyilkos és hogyan követte el tettét; az élvezet abból fakad, hogyan leplezi le a (megtévesztően ártalmatlannak látszó) nyomozó az elkövetőt. Charlie Cale-be Benoit Blanc karizmájának töredéke sem szorult, viszont bárkiről megmondja, ha hazudik. E képessége sodorja bele sorozatbeli szorult helyzetébe is; először akkor fut zátonyra az élete, amikor egy dörzsölt kaszinótulajdonos leleplezi kártyacsalós módszerét, másodszor, amikor leleplezi legjobb barátnője gyilkosait. Középkorú pincérnőként nincs sok esélye visszavágni, így menekülnie kell.
Johnson megismétli a Tőrbe ejtve trükkjét: gyilkosságai nem vákuumban vagy a társadalom zárt elitjében történnek, finoman beszivárog a történelem, kirajzolódnak a nemi, gazdasági és etnikai egyenlőtlenségek.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!