Visszhang: film

Simlis

  • SzSz
  • 2023. február 22.

Visszhang

Az átverős filmek alapszabálya szerint senki és semmi sem az, aminek látszik.

Így van ez a Simlisben is, amely sima románcként indul: a magányos antikvárius fiú összejön a magányos egyetemista lánnyal. A lány bátyja zűrbe keveredik, csak több száz­ezer dollár segítségével mászhat ki belőle – még szerencse, hogy az antikvárius valójában egy milliomoscsemete, akinek nagy hatalmú apja egy befektetésitőke-alap vezetője. Kisegíti tehát barátnőjét, aki összetörve fiúja szívét, lelép a pénzzel. Aztán kiderül, hogy az egyetemista valójában nem is egyetemista, hanem egy drogos bűnöző, akit úgy képeztek ki csalóvá, mégpedig a befektetésitőke-alap vezető papa feleségének szeretője.

Benjamin Caron a túlbonyolított történetet jellemdrámákra csupaszítva négy, a főszereplőkről elnevezett fejezetben meséli el. Ezzel tompít ugyan a meglepetések erején, cserébe viszont a szereplők mindegyike hús-vér alakot ölt, személyiséget és motivációt kap. Egy ponton talán már el is hisszük, hogy a Simlis több akar lenni, mint egy olcsó, fordulatos thriller – aztán rá kell jönnünk, hogy pont ezzel járt túl az eszünkön.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.