Visszhang: lemez

Soft Play: Heavy Jelly

Visszhang

A Slaves egyik 2018-as dala úgy végződik, hogy a tagok a zenekaruk nevét kántálják.

Ma már elég furcsának tűnik ez a motívum, ugyanis két évvel ezelőtt a minimalista brit punkduó úgy döntött, hogy a politikai korrektség jegyé­ben Soft Playre nevezik át magukat. Kaptak ezért hideget-meleget, nem csoda, hogy új lemezük egyik legerősebb dalában, a Punk’s Deadben maró gúnnyal szólnak vissza azoknak, akik támadták őket emiatt, és leszögezik: nem csupán olcsó hírverésről volt szó.

Bár a Soft Play név alapján azt is feltételezhetné a hallgató, hogy a hangzásukon is finomítottak Isaac Holmanék, de nem ez történt: a hat év szünet után megjelent Heavy Jelly lett a legagresszívabban szóló albumuk. Az eddig klasszikus garázspunkként kategorizálható együttes tagjai mintha még tinédzserkoruk kedvenc metállemezeit is előtúrták volna… Az Act Violently riffje például akár System of a Down is lehetne.

Ezeket az elemeket leszámítva azonban a Soft Play ugyanaz maradt, aminek a Slaves indult: dühös, egyszerű, szórakoztató 2–3 perces darálások vannak a lemezen. De a végére egy mandolinos fordulatot is betettek (Everything and Nothing), ami meglepően jól működik a félórányi torzított gitárkavalkád után. Ha nem is minden ötlet ül ennyire a Soft Play lemezén és ezúttal akkora generációs sláger sincs, mint a karrierjüket berúgó The Hunter vagy a Cheer Up London, kétségtelenül erőteljes ez a visszatérés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.