Visszhang: lemez

Soft Play: Heavy Jelly

Visszhang

A Slaves egyik 2018-as dala úgy végződik, hogy a tagok a zenekaruk nevét kántálják.

Ma már elég furcsának tűnik ez a motívum, ugyanis két évvel ezelőtt a minimalista brit punkduó úgy döntött, hogy a politikai korrektség jegyé­ben Soft Playre nevezik át magukat. Kaptak ezért hideget-meleget, nem csoda, hogy új lemezük egyik legerősebb dalában, a Punk’s Deadben maró gúnnyal szólnak vissza azoknak, akik támadták őket emiatt, és leszögezik: nem csupán olcsó hírverésről volt szó.

Bár a Soft Play név alapján azt is feltételezhetné a hallgató, hogy a hangzásukon is finomítottak Isaac Holmanék, de nem ez történt: a hat év szünet után megjelent Heavy Jelly lett a legagresszívabban szóló albumuk. Az eddig klasszikus garázspunkként kategorizálható együttes tagjai mintha még tinédzserkoruk kedvenc metállemezeit is előtúrták volna… Az Act Violently riffje például akár System of a Down is lehetne.

Ezeket az elemeket leszámítva azonban a Soft Play ugyanaz maradt, aminek a Slaves indult: dühös, egyszerű, szórakoztató 2–3 perces darálások vannak a lemezen. De a végére egy mandolinos fordulatot is betettek (Everything and Nothing), ami meglepően jól működik a félórányi torzított gitárkavalkád után. Ha nem is minden ötlet ül ennyire a Soft Play lemezén és ezúttal akkora generációs sláger sincs, mint a karrierjüket berúgó The Hunter vagy a Cheer Up London, kétségtelenül erőteljes ez a visszatérés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."