film

Szeánsz Velencében

Visszhang

Agatha Christie kevéssé sikerült Halloween és halál (1969) című kései regénye esett át ezúttal a Kenneth Branagh-féle Poirot-ráncfelvarráson. 

Branagh visszahozná a moziba a míves krimit, amelyet a folytatások, blockbusterek és univerzumok a streamingre száműztek. Bár a tempó – összehasonlítva egy mozifilm átlagsebességével – komótos, azért az eredeti regényhez képest pörögnek az események és a skandináv/új brit krimihagyományt követve kicsivel több betekintést kapunk a kis belga lelkébe is.

Branagh a regény álmos, vidéki brit helyszínét a rejtélyes Velencére cserélte, ahová az emberi gonoszság hajszolásától megfáradt nyomozó visszavonul. Épp beleszokna a reggeli péksütemények és a vonalzóval regulázott kiskert élvezetébe, amikor régi barátnéja/

Christie kotnyeles írói alteregója (Tina Fey) meglátogatja, és felajánlja, hogy újra formába hozza a tespedt, szürke agysejteket. Az apropó egy halloweenra időzített szeánsz, a rejtély tárgya pedig egy titokzatos médium (a rövidke szerepében remeklő Michelle Yeoh) egy múltbeli gyilkosságoktól hemzsegő palazzóban. A médiumról a hangsúly hamarosan a gyilkosságokra helyeződik, melyek persze Poirot jelenlétében egyre szaporodnak. A fókuszban szaftos kis rejtélyek megoldása áll, de Branagh nem bír ellenállni az új szelek csábításának és pillanatokra elmerül a feszült történelmi pillanat, a traumák, és Poirot egzisztenciális szorongásának elemzésében. Persze annyira nem, hogy megülje a gyomrunkat, a végén helyreáll a rend, mi pedig nem szórakoztunk rosszul.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.