Visszhang: film

Szeretettel meghívjuk

  • SzSz
  • 2025. március 5.

Visszhang

A túlféltő apuka élete válságba kerül, mert megkérik egyetlen lánya kezét – ez az Örömapa premisszája; mind az 1950-es Spencer Tracy-féle, mind az 1991-es Steve Martin-féle filmé.

A karrierista nő kénytelen rájönni, hogy körülötte mindenki megházasodik, ha pedig nem akar pártában maradni, változtatnia kell a viselkedésén – ezzel pedig nagyjából minden második Katherine Heigl- és Jennifer Aniston-film összefoglalható a 2000-es évekből. A Szeretettel meghívjuk nem több, mint ennek a két klisének az erőszakos összeillesztése. Will Ferrell alakítja előbbi apukát, míg Reese Witherspoon az utóbbi nőt. Ha a vígjáték feliratot meglátjuk e nevek mellett, nagyjából tudhatjuk, mire számíthatunk, ezúttal azonban a szokásosnál is kevesebb emlékezetes pillanat vagy poén jutott nekik; de legalább a kettejük közötti csipkelődés szórakoztató valamennyire. A történet szerint ugyanis mindketten ugyanarra az apró szigetre szervezték le szerettük esküvőjét, a dupla foglalásra viszont csak a nagy napon döbbennek rá. Kis civakodás után úgy döntenek, megpróbálnak testvériesen osztozkodni, ám a naplementét, csak úgy, mint a jó hangulatot, nehéz fifty-fifty megfelezni, így a két násznép között elkezdődik a háború.

Nicholas Stoller rendezőként a Judd Apatow-istálló berkein belül kezdte meg karrierjét. A Lepattintva, a Felhangolva vagy az Ötéves jegyesség erőssége sem az eredetiség volt, de azokat mégis élvezetessé tették a remek figurák és párbeszédek. A Szeretettel meghívjukból pont ezek hiányoznak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.