Visszhang: tévésorozat

Talpig férfi

Visszhang

A hatalmától bódult férfi olyan, mint a szandál zoknival...

...önmagában is elég nevetséges, olcsó poént szülhet tehát külön rámutogatni, de ha jól sikerül ábrázolni, és a produkció nem az aktuális trendeknek akar hízelegni a dologgal, hanem valódi értéket és tartalmat akar átadni vele, akkor akár élvezhető is lehet a végeredmény.

Charlie egy óriáscég omnipotens vezetője, ocsmányul gazdag, borzalmasan sármos, s bár már elmúlt hatvan, még a szexben is tartja magát (egy erre a célra felszerelt kapaszkodón). A nők Charlie Crokerről álmodnak, Charlie Croker viszont már semmiről, mert mindent megszerzett, amit csak akart. Az ilyen magaslatról már csak lefelé visz az út, főleg, ha az ember közel egymilliárd dollárral lóg a hitelezőjének, aki több év halasztás után most bekeményít, és erősebb kutyaként helyezgeti magát Charlie piaci résébe. Egy ekkora ember viszont nem adja könnyen magát, a viszályba pedig az ügyvédtől kezdve a polgármesterig mindenki beszáll, aki bizonyítani akar.

A fogyatkozó tesztoszteront egyetemi fiúöltözők hangulatát idéző hatalmi farokméregetéssel leplezik az öregedő fejesek, ami önmagában elég lehet a szórakozáshoz. Persze az ilyen alakok bukását mindig mókás végignézni, de Jeff Daniels még rá is játszik olykor, figurája a maszkulinitás paródiája, egy merő modor. A széria azért igyekszik komolyabb témákkal is szolgálni, feketék és rendőrök közti összecsapást, rasszizmust és – talán ellensúlyozásképpen – egy valódi erővel felruházott nőt is felsorakoztat a mellékszálakon, hogy közben Daniels zavartalanul hozhassa az ingatlanmogul Ken-figurát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.