Visszhang: lemez

The Clientele: I Am Not There Anymore

Visszhang

A Clientele olyan, mint egy időgép.

Már a brit zenekar legelső albumának, a 2000-es Suburban Lightnak sem volt sok köze a korszellemhez, az álmoskás, melankolikus dalok akár egy 60-as évekbeli együttes elfelejtett felvételei is lehettek volna. Az előző évtizedre az Alasdair MacLean által vezetett együttes látványosan belassított, mindössze egy nagylemezük jelent meg 2017-ben, a Music for the Ages of Miracle, amely jól hozta a tőlük megszokott szentimentális, kamarapopos hangulatot, de kissé úgy tűnt, hogy kezdenek belekényelmesedni a saját formulájukba.

Az I Am Not There Anymore című új albumon viszont MacLean megbabrálta kicsit az időgépet. A nyitódal, a több mint 8 perces és egészen váratlan helyekre kilyukadó Fables of the Silverlink olyan, mintha egy obskúrus pszichedelikus popzenekar elhagyta volna a dobosát, helyette pedig egy elektronikus zenészt kértek volna meg, hogy varázsoljon az üres sávra valamit. Ez a modernebb hangzás szuperül áll a Clientele-nek, de azért az együttes klasszikus védjegyei sem maradtak el teljesen, bár a korábbiaknál sokkal kalandosabb és merészebb zeneileg az album. Van rajta bossa nova-gitározás, spoken word, instrumentális zongorás átvezető, hipnotikus dobra épülő dal, és ez a sok dolog organikus egésszé tud összeállni, amihez persze kellenek MacLean karakteres dalai is. Alighanem a legtöbben azt várták, hogy az I Am Not There Anymore csak kellemes múltidézés lesz, de a Clientele legjobb anyaga lett a 2005-ös Strange Geometry óta.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.