Visszhang: lemez

The Clientele: I Am Not There Anymore

Visszhang

A Clientele olyan, mint egy időgép.

Már a brit zenekar legelső albumának, a 2000-es Suburban Lightnak sem volt sok köze a korszellemhez, az álmoskás, melankolikus dalok akár egy 60-as évekbeli együttes elfelejtett felvételei is lehettek volna. Az előző évtizedre az Alasdair MacLean által vezetett együttes látványosan belassított, mindössze egy nagylemezük jelent meg 2017-ben, a Music for the Ages of Miracle, amely jól hozta a tőlük megszokott szentimentális, kamarapopos hangulatot, de kissé úgy tűnt, hogy kezdenek belekényelmesedni a saját formulájukba.

Az I Am Not There Anymore című új albumon viszont MacLean megbabrálta kicsit az időgépet. A nyitódal, a több mint 8 perces és egészen váratlan helyekre kilyukadó Fables of the Silverlink olyan, mintha egy obskúrus pszichedelikus popzenekar elhagyta volna a dobosát, helyette pedig egy elektronikus zenészt kértek volna meg, hogy varázsoljon az üres sávra valamit. Ez a modernebb hangzás szuperül áll a Clientele-nek, de azért az együttes klasszikus védjegyei sem maradtak el teljesen, bár a korábbiaknál sokkal kalandosabb és merészebb zeneileg az album. Van rajta bossa nova-gitározás, spoken word, instrumentális zongorás átvezető, hipnotikus dobra épülő dal, és ez a sok dolog organikus egésszé tud összeállni, amihez persze kellenek MacLean karakteres dalai is. Alighanem a legtöbben azt várták, hogy az I Am Not There Anymore csak kellemes múltidézés lesz, de a Clientele legjobb anyaga lett a 2005-ös Strange Geometry óta.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.