Visszhang: lemez

The Clientele: I Am Not There Anymore

Visszhang

A Clientele olyan, mint egy időgép.

Már a brit zenekar legelső albumának, a 2000-es Suburban Lightnak sem volt sok köze a korszellemhez, az álmoskás, melankolikus dalok akár egy 60-as évekbeli együttes elfelejtett felvételei is lehettek volna. Az előző évtizedre az Alasdair MacLean által vezetett együttes látványosan belassított, mindössze egy nagylemezük jelent meg 2017-ben, a Music for the Ages of Miracle, amely jól hozta a tőlük megszokott szentimentális, kamarapopos hangulatot, de kissé úgy tűnt, hogy kezdenek belekényelmesedni a saját formulájukba.

Az I Am Not There Anymore című új albumon viszont MacLean megbabrálta kicsit az időgépet. A nyitódal, a több mint 8 perces és egészen váratlan helyekre kilyukadó Fables of the Silverlink olyan, mintha egy obskúrus pszichedelikus popzenekar elhagyta volna a dobosát, helyette pedig egy elektronikus zenészt kértek volna meg, hogy varázsoljon az üres sávra valamit. Ez a modernebb hangzás szuperül áll a Clientele-nek, de azért az együttes klasszikus védjegyei sem maradtak el teljesen, bár a korábbiaknál sokkal kalandosabb és merészebb zeneileg az album. Van rajta bossa nova-gitározás, spoken word, instrumentális zongorás átvezető, hipnotikus dobra épülő dal, és ez a sok dolog organikus egésszé tud összeállni, amihez persze kellenek MacLean karakteres dalai is. Alighanem a legtöbben azt várták, hogy az I Am Not There Anymore csak kellemes múltidézés lesz, de a Clientele legjobb anyaga lett a 2005-ös Strange Geometry óta.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.