Visszhang: lemez

The Poster Boy: Hooks

Visszhang

Poniklo Imre elsődlegesen az Amber Smith frontembereként ismert, de 2011 óta üzemeltet egy másik zenekart is The Poster Boy néven.

Utóbbi csapatban Mike Zwecker (dob), Mayer R. Noel (gitár) és Fehér Zoltán „Szegecs” (basszusgitár) a társai, a most megjelent, mindössze 28 perces Hooks pedig a negyedik albumuk. Lassú szülés volt, az együttes legutóbb hat éve jelentkezett friss anyaggal. Poniklo elmondása szerint itt igencsak máshogy zajlik a dalszerzés, mint az Amber Smith esetében, ahol előbb mindig a zene van meg – itt viszont a szöveg.

A Poster Boy mondanivalójáért az amerikai születésű, de már rég­óta Magyarországon élő ex-Kispál-dobos, Zwecker felel. A szövegeket jelentős mértékben az ő közelmúltbeli válása, valamint a Covid-időszak bizonytalansága ihlette. Talán ennek is köszönhető, hogy a Hooks meglehetősen lassú, balladisztikus lemez lett, bár az igencsak suede-es, bombasztikus hangzású Infinite Moment az elején mást sejtet. Ezután következik két középtempós, akusztikusabb dominanciájú track (On Bartók in Love, Collective Cry), de ezután lényegében már csak a balladák jönnek. A bugyogó szintit is bevető Susie’s Orchid Collectionben Poniklo kellően ki tudja élni a beatleses hajlamait, a vonósokkal bélelt Fly Away-ben visszaköszönnek Paul Weller hasonló dolgai, a dob nélküli Workmenben akusztikus és elektromos gitár harmonizál, a Marathon egyértelműen a szakításról szól, a záró Destination Heart pedig mindössze másfél perc hosszú. Pluszpont jár az artworkért, ami Mayer munkája, és akár egy Kozmosz Fantasztikus Könyv borítója is lehetne.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.