Visszhang: lemez

The Poster Boy: Hooks

Visszhang

Poniklo Imre elsődlegesen az Amber Smith frontembereként ismert, de 2011 óta üzemeltet egy másik zenekart is The Poster Boy néven.

Utóbbi csapatban Mike Zwecker (dob), Mayer R. Noel (gitár) és Fehér Zoltán „Szegecs” (basszusgitár) a társai, a most megjelent, mindössze 28 perces Hooks pedig a negyedik albumuk. Lassú szülés volt, az együttes legutóbb hat éve jelentkezett friss anyaggal. Poniklo elmondása szerint itt igencsak máshogy zajlik a dalszerzés, mint az Amber Smith esetében, ahol előbb mindig a zene van meg – itt viszont a szöveg.

A Poster Boy mondanivalójáért az amerikai születésű, de már rég­óta Magyarországon élő ex-Kispál-dobos, Zwecker felel. A szövegeket jelentős mértékben az ő közelmúltbeli válása, valamint a Covid-időszak bizonytalansága ihlette. Talán ennek is köszönhető, hogy a Hooks meglehetősen lassú, balladisztikus lemez lett, bár az igencsak suede-es, bombasztikus hangzású Infinite Moment az elején mást sejtet. Ezután következik két középtempós, akusztikusabb dominanciájú track (On Bartók in Love, Collective Cry), de ezután lényegében már csak a balladák jönnek. A bugyogó szintit is bevető Susie’s Orchid Collectionben Poniklo kellően ki tudja élni a beatleses hajlamait, a vonósokkal bélelt Fly Away-ben visszaköszönnek Paul Weller hasonló dolgai, a dob nélküli Workmenben akusztikus és elektromos gitár harmonizál, a Marathon egyértelműen a szakításról szól, a záró Destination Heart pedig mindössze másfél perc hosszú. Pluszpont jár az artworkért, ami Mayer munkája, és akár egy Kozmosz Fantasztikus Könyv borítója is lehetne.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.