Visszhang: lemez

The Poster Boy: Hooks

Visszhang

Poniklo Imre elsődlegesen az Amber Smith frontembereként ismert, de 2011 óta üzemeltet egy másik zenekart is The Poster Boy néven.

Utóbbi csapatban Mike Zwecker (dob), Mayer R. Noel (gitár) és Fehér Zoltán „Szegecs” (basszusgitár) a társai, a most megjelent, mindössze 28 perces Hooks pedig a negyedik albumuk. Lassú szülés volt, az együttes legutóbb hat éve jelentkezett friss anyaggal. Poniklo elmondása szerint itt igencsak máshogy zajlik a dalszerzés, mint az Amber Smith esetében, ahol előbb mindig a zene van meg – itt viszont a szöveg.

A Poster Boy mondanivalójáért az amerikai születésű, de már rég­óta Magyarországon élő ex-Kispál-dobos, Zwecker felel. A szövegeket jelentős mértékben az ő közelmúltbeli válása, valamint a Covid-időszak bizonytalansága ihlette. Talán ennek is köszönhető, hogy a Hooks meglehetősen lassú, balladisztikus lemez lett, bár az igencsak suede-es, bombasztikus hangzású Infinite Moment az elején mást sejtet. Ezután következik két középtempós, akusztikusabb dominanciájú track (On Bartók in Love, Collective Cry), de ezután lényegében már csak a balladák jönnek. A bugyogó szintit is bevető Susie’s Orchid Collectionben Poniklo kellően ki tudja élni a beatleses hajlamait, a vonósokkal bélelt Fly Away-ben visszaköszönnek Paul Weller hasonló dolgai, a dob nélküli Workmenben akusztikus és elektromos gitár harmonizál, a Marathon egyértelműen a szakításról szól, a záró Destination Heart pedig mindössze másfél perc hosszú. Pluszpont jár az artworkért, ami Mayer munkája, és akár egy Kozmosz Fantasztikus Könyv borítója is lehetne.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk