Utóbbi csapatban Mike Zwecker (dob), Mayer R. Noel (gitár) és Fehér Zoltán „Szegecs” (basszusgitár) a társai, a most megjelent, mindössze 28 perces Hooks pedig a negyedik albumuk. Lassú szülés volt, az együttes legutóbb hat éve jelentkezett friss anyaggal. Poniklo elmondása szerint itt igencsak máshogy zajlik a dalszerzés, mint az Amber Smith esetében, ahol előbb mindig a zene van meg – itt viszont a szöveg.
A Poster Boy mondanivalójáért az amerikai születésű, de már régóta Magyarországon élő ex-Kispál-dobos, Zwecker felel. A szövegeket jelentős mértékben az ő közelmúltbeli válása, valamint a Covid-időszak bizonytalansága ihlette. Talán ennek is köszönhető, hogy a Hooks meglehetősen lassú, balladisztikus lemez lett, bár az igencsak suede-es, bombasztikus hangzású Infinite Moment az elején mást sejtet. Ezután következik két középtempós, akusztikusabb dominanciájú track (On Bartók in Love, Collective Cry), de ezután lényegében már csak a balladák jönnek. A bugyogó szintit is bevető Susie’s Orchid Collectionben Poniklo kellően ki tudja élni a beatleses hajlamait, a vonósokkal bélelt Fly Away-ben visszaköszönnek Paul Weller hasonló dolgai, a dob nélküli Workmenben akusztikus és elektromos gitár harmonizál, a Marathon egyértelműen a szakításról szól, a záró Destination Heart pedig mindössze másfél perc hosszú. Pluszpont jár az artworkért, ami Mayer munkája, és akár egy Kozmosz Fantasztikus Könyv borítója is lehetne.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!