Visszhang: lemez

Tindersticks: Soft Tissue

Visszhang

Nem egy lazsálós zenekar a Tindersticks, bő három évtizednyi működésük alatt tizennégy nagylemezt adtak ki, és majdnem ugyanennyi filmzene megírására is jutott idejük, a leggyakrabban Claire Denis francia rendező filmjeihez komponáltak.

Stuart A. Staples lassan hömpölygő, méltóságteljes, melankolikus gitárokra épülő kamarapopja önmagában is képes történetet mesélni. Kezdetben a Tindersticks előkelő lemezlistás helyeket is el tudott könyvelni Angliában, de mivel az együttes nem tért le a maga sajátos útjáról, a zajos sikerek helyett maradt a kultikus státusz és egy szépen építkező, egyenletes színvonalú diszkográfia. A most megjelent Soft Tissue is ebbe a sorba illeszkedik: az erős atmoszférával rendelkező anyag leginkább a 60-as évek végének soulzenéjéből táplálkozik, amire volt már korábban is példa az életműben (Simple Pleasure, 1999). Ehhez a zenéhez jól illenek a helyenként kifejezetten domináns fúvós és vonós hangszerek, és a frontember Bryan Ferryt idéző hangja. A nyitó New World, a gospeles hangulatokkal operáló Turned My Back és az Always a Stranger a leghatásosabb dalok az új lemezről, de a Tindersticks számai ezúttal sem feltétlenül első hallgatásra ütnek a legnagyobbat. A Soft Tissue pont olyan lassan kezd el hatni, amilyen lassú a zene maga, de aztán tartósan megmarad. Márciusban a Tindersticks hosszú idő után ismét ellátogat Magyarországra, érdemes őket megnézni, főleg, hogy egy ilyen jól sikerült lemez turnéjával érkeznek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.