Visszhang: lemez

Tindersticks: Soft Tissue

Visszhang

Nem egy lazsálós zenekar a Tindersticks, bő három évtizednyi működésük alatt tizennégy nagylemezt adtak ki, és majdnem ugyanennyi filmzene megírására is jutott idejük, a leggyakrabban Claire Denis francia rendező filmjeihez komponáltak.

Stuart A. Staples lassan hömpölygő, méltóságteljes, melankolikus gitárokra épülő kamarapopja önmagában is képes történetet mesélni. Kezdetben a Tindersticks előkelő lemezlistás helyeket is el tudott könyvelni Angliában, de mivel az együttes nem tért le a maga sajátos útjáról, a zajos sikerek helyett maradt a kultikus státusz és egy szépen építkező, egyenletes színvonalú diszkográfia. A most megjelent Soft Tissue is ebbe a sorba illeszkedik: az erős atmoszférával rendelkező anyag leginkább a 60-as évek végének soulzenéjéből táplálkozik, amire volt már korábban is példa az életműben (Simple Pleasure, 1999). Ehhez a zenéhez jól illenek a helyenként kifejezetten domináns fúvós és vonós hangszerek, és a frontember Bryan Ferryt idéző hangja. A nyitó New World, a gospeles hangulatokkal operáló Turned My Back és az Always a Stranger a leghatásosabb dalok az új lemezről, de a Tindersticks számai ezúttal sem feltétlenül első hallgatásra ütnek a legnagyobbat. A Soft Tissue pont olyan lassan kezd el hatni, amilyen lassú a zene maga, de aztán tartósan megmarad. Márciusban a Tindersticks hosszú idő után ismét ellátogat Magyarországra, érdemes őket megnézni, főleg, hogy egy ilyen jól sikerült lemez turnéjával érkeznek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.