Visszhang: tévésorozat

Valaki valahol

Visszhang

Mindenütt jó, de a legjobb otthon.

A lecke, amit Dorothy kansasi farmjától távol tanult meg, azt a negyvenes Samnek hazatérve kell megfogadnia. A kabaré-énekesnő/komika Bridget Everett maga is hazatér szülővárosába, a kansasi Manhattanbe, hogy elmesélje egy gyászoló nő szerény újjászületésének történetét. Az éneklésben és úszásban jeleskedő Sam fiatal lányként elhagyja szülei farmját, hogy a nagyvárosban próbáljon szerencsét. Csak imádott testvére gondozására tér haza. Nővére halála után nem találja helyét a szűkös, álmos kisvárosban.

Melankóliájából volt iskolatársa, a meleg Joel rángatja ki, aki „templomi kóruspróbára” invitálja. A haldokló plázában berendezett próbaterem valójában a városka különceinek találkozóhelye, ahol egy drag king a ceremóniamester (aki nem mellesleg az egyetem egyik tanszékvezetője).

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.