Visszhang: film

Vén csókák

Visszhang

Fejlődő világunkban az egyik legnagyobb változáson kétségtelenül az apaszerep esett át.

A férfiak ma már pelenkát cserélnek, zsúrt szerveznek, és olyan érzelmekről beszélgetnek a kisgyerekeikkel, amelyekről nemhogy saját apjuk nem tanította őket, de pár évvel azelőttig nem is hallottak. Ebből táplálkozik Bill Burr rage komédiája is. A humorista ezúttal egy játékfilmben meséli el, mekkora szívás középkorú fehér férfinak lenni a mai – PC-től, papír szívószálaktól, elektromos rollerektől fojtogatott – világban.

Jack mindent belead, hozza-viszi a fiát, és a kedvéért igyekszik visszafogni dühkitöréseit is. De nem könnyű ám a „boomernek” a nagyvilágban, főleg, ha a szólás­szabadsága ott véget ér, ahol egy nála elnyomottabbé kezdődik. Ha ez nem lenne elég, a szintén családos barátaival alapított cégét kirántja alóluk egy szőkített hajú hipszter, aki „igazán nagyra értékeli az eddigi munkájukat”. S ha mindezek hallatán ökölbe szorult a kezünk, úgy nagy eséllyel magunk is a megénekelt X generáció tagjai közé tartozunk.

Bár eredetileg Old dads címen fut, a film legkevésbé az apaságról szól. Persze a szereplők okkal rogyadozhatnak az emiatt rájuk omló súlyok miatt, hiszen szeretik a kicsinyeiket (többször is mondják), ám ha dolgoznak, gyereket nevelnek végtelenítve és az iskolai szülőközösséggel beszélgetve sikerül is visszanyelniük a felbugyogó epét, azzal még mindig csak egy anya átlagos napi munkáját végzik. Nem is csoda, hogy mindjárt menekülhetnékük támad. Ez persze itt lényegtelen, hiszen a Vén csókák nem a nemek, hanem a korok közötti különbségeket tematizálja.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.