Visszhang: film

Vigyél a Holdra

Visszhang

Scarlett Johansson és Channing Tatum közhelyes, nem túl vicces, viszont elég unalmas szerelmi évődését követhetjük végig ebben a filmben.

Azt próbálja bizonyítani, hogy az Apollo–11 igenis landolt a Holdon, a felvételek valódiak, és a tévéműsor, amelyre az emberek 1969. július 20-án rátapadtak, nem csalás és ámítás volt, mint ahogy annyi összeesküvés-elmélet feltételezi.

A film végigvezet bennünket minden ilyen elméleten: hogy például a Holdra szállás sosem történt meg, a NASA egy óriási hangárban, műtermi képekkel, fizetett statisztákkal hamisította meg az egészet, vagy a Holdra szállás megtörtént ugyan, de a képeket a NASA készítette idelenn, arra az esetre, ha az eredetiek rossz minőségűek lennének, esetleg elvesznének. Mindezt Kelly Johns (őt játssza Johansson) marketingszakember irányításával viszik véghez, aki nem is szakirányú tehetségével, hanem inkább ringó csípőjével bizonyítja rátermettségét. Megtudjuk azt is, hogy az előrejutáshoz a testi adottságokon kívül bőven elég, ha remekül hazudunk, könnyeket csalva saját magunk és mások szemébe.

Lapossága és erőtlen humorra ellenére a Vigyél a Holdra igen szépen megmutatja, hogy egy jó marketinggel megtámogatott projekttel bármit el lehet adni az embereknek, még azt is, hogy Holdra szállunk, s ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy valójában megtörtént-e vagy sem. Mindenestre egy fekete macska igen fontos szerepet kap a történetben, érdemes figyelni puha lépteit, öntelt pofáját, sunyi settenkedését és megnyerő természetességét a filmvásznon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.