Visszhang: film

Vigyél a Holdra

Visszhang

Scarlett Johansson és Channing Tatum közhelyes, nem túl vicces, viszont elég unalmas szerelmi évődését követhetjük végig ebben a filmben.

Azt próbálja bizonyítani, hogy az Apollo–11 igenis landolt a Holdon, a felvételek valódiak, és a tévéműsor, amelyre az emberek 1969. július 20-án rátapadtak, nem csalás és ámítás volt, mint ahogy annyi összeesküvés-elmélet feltételezi.

A film végigvezet bennünket minden ilyen elméleten: hogy például a Holdra szállás sosem történt meg, a NASA egy óriási hangárban, műtermi képekkel, fizetett statisztákkal hamisította meg az egészet, vagy a Holdra szállás megtörtént ugyan, de a képeket a NASA készítette idelenn, arra az esetre, ha az eredetiek rossz minőségűek lennének, esetleg elvesznének. Mindezt Kelly Johns (őt játssza Johansson) marketingszakember irányításával viszik véghez, aki nem is szakirányú tehetségével, hanem inkább ringó csípőjével bizonyítja rátermettségét. Megtudjuk azt is, hogy az előrejutáshoz a testi adottságokon kívül bőven elég, ha remekül hazudunk, könnyeket csalva saját magunk és mások szemébe.

Lapossága és erőtlen humorra ellenére a Vigyél a Holdra igen szépen megmutatja, hogy egy jó marketinggel megtámogatott projekttel bármit el lehet adni az embereknek, még azt is, hogy Holdra szállunk, s ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy valójában megtörtént-e vagy sem. Mindenestre egy fekete macska igen fontos szerepet kap a történetben, érdemes figyelni puha lépteit, öntelt pofáját, sunyi settenkedését és megnyerő természetességét a filmvásznon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."