Visszhang: film

Wyrm

Visszhang

Wyrm (neve nem férget, hanem az óangol sárkányt jelenti) egyszerre átlagos és csodabogár kamasz fiú.

Másra sem vágyik, minthogy végre csókolózzon, barátnőt szerezzen, és valahogy menőnek tűnjön a gimiben, de családi helyzete nem könnyíti meg a dolgát. Bátyja nemrég halt meg egy autóbalesetben, apja és anyja sosem figyelnek rá, gyakorlatilag fura nagybátyja neveli, addig legjobb barátjának tekintett ikerhúga pedig nagy erőkkel próbál elhatárolódni tőle. Azt még nem is említettük, hogy Wyrm egy alternatív 90-es évekbeli világban él, ahol a kamaszoknak nemcsak a tanulmányi, hanem a szexuális előmenetelét is felügyeli az iskola: amíg nem csókolóznak, nyakörvet kell viselniük (nyilván a magányos, frusztrált fiúk által végrehajtott iskolai mészárlásokat is megelőzendő). Egyre inkább úgy tűnik, hogy Wyrm lesz az utolsó, akiről lehullik a szégyenteljes gallér…

Christopher Winterbauer filmje nem fukarkodik a különc cukiskodással; Todd Solondz, Yorgos Lanthimos és Wes Anderson szelleme egyszerre kísért a Wyrmben. Talán kissé rá is ül a filmre a sokrétegnyi sztoikus irónia; Winterbauer ráérősen festegeti a furábbnál furább alakokat és a szinte harapható atmoszférát, miközben a cselekmény ólomlábakon halad előre (nagy fordulatokra nem is kell számítani). Ezzel szemben happy endet sem hazudik traumatizált hőseinek. Wyrm sem talál varázsütésre barátnőt, épp csak annyira futja, hogy kicsit jobb emberré váljon. Mi kell még, jókat nevetünk, egy-két tanulsággal is gazdagodunk, de túlságosan azért nem üli meg a gyomrunkat a film.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."