Visszhang: lemez

The 1975: Being Funny In a Foreign Language

Visszhang

„Mi nem egy popzenekar vagyunk” – jelentette ki ingerülten egy korai videó­klipjük nyitányában a brit The 1975 frontembere, pedig a trendi ruha, a rádióbarát hangzás és a szándékosan bugyuta refrén szemernyi kétséget sem hagyott afelől, hogy egy popzenekart látunk.

Az azóta eltelt egy évtizedben Matty Healy­ék együttese sokat változott, és hosszúra nyújtott konceptlemezekkel, gyönyörű klipekkel és szerteágazó popkulturális referenciákkal próbálja fontosságát és komolyan vehetőségét bizonyítani. De a szimpatikus körítéstől és a növekvő sikerektől a zene nem lett sokkal rétegzettebb, bár néhány kifejezetten jól sikerült dalt – ilyen az It’s Not Living If It’s Not With You vagy az If You’re Too Shy – összehoztak az utóbbi években. És a The 1975 azóta nagyon igyekszik. Új lemezüket Jack Antonoff sztárproducerrel vették fel, aki a tőle megszokott módon hozza a vonósokkal és nyolcvanas évekbeli gitárhangzásokkal áramvonalasított hangzását. A játékidőt sikerült végre 50 perc alá szorítani, és ennek köszönhetően a korábbi The 1975-lemezekhez képest a jó dalok aránya kiugróan magas. Az LCD Soundsystem előtt tisztelgő nyitódal, a Vampire Weekendet idéző Wintering, a már viccesen patetikus About You és a felvezető kislemez, a Part Of The Band néhány kellemetlen sort leszámítva kifejezetten üdítő meglepetés, éppen ezért érthetetlen, hogy miért kellett a lemez nagyobbik felét jellegtelen, súlytalan, középszerű dalokkal kitölteni. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."