dvd - FRANCIA SZÉPSÉG

  • - kg -
  • 2011. június 30.

Zene

Lássuk csak, ki kit szeret. Otto odavan az új lányért, Junie-ért, de pechjére így van ezzel az olasztanár is.
Lássuk csak, ki kit szeret. Otto odavan az új lányért, Junie-ért, de pechjére így van ezzel az olasztanár is. És ha egy olasztanár szeret, ott Ottónak, az osztálytársnak csak a vigaszág jut. A nap szerelmi vesztese címre versenyben van Marie is, aki ma még titkos tanári szeretõ (ismét az olasztanár), s így joggal tarthat igényt kortársai megbecsülésére, de közel az idõ, mikor ismét unalmas életû diáklányként kell suliba mennie. Ha pedig valaki Matthias után kérdezne: õ egy mellékszálon okoz kis híján tragédiát, amiért Henri nevû osztálytársát kikosarazza egy kosaras miatt. Legutóbb, mikor Párizsban voltunk gimnazisták (Az osztály - 2008), a szerelem vendégtanárként sem tartózkodott a teremben, annál több volt viszont osztályellentétbõl és hátrányos helyzetbõl - akkor egy dokumentarista beállítottságú filmes (Laurent Cantet) figyelte a gyermekeket, most meg egy lánglelkû újromantikus, Christophe Honoré. Párizsban kiváló e név csengése, Szerelmesdalok címû musicaljét egyenesen az új újhullámként ünnepelték, s most is akad egy Otto, aki rágyújt egy lélektõl lélekig nótára. Lélektõl lélekig: más utat e film nem is ismer, ami ezen (a szerelmen és a szerelmi levelezésen) túl van, az nincs is. Van viszont epe és epekedés, popritmusban elkövetett köldöknézés, saját és más köldökének vérre menõ nézése. A Szerelmesdalok szerelmeseinek kihagyhatatlan, de másnak sem örömtelen idõtöltés, irodalmi pedigrével: ismét egy klasszikus (Madame de Lafayette: Cléves hercegnõ) lovagolt be a gimibe.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.