Sokat láthattuk a Brooklyn hidat mostanában szerepelni: még néhány öngyilkosjelölt vagy a panorámától megmámorosodott széplélek, és oda a legelcsépeltebb New York-szimbólumnak számító Szabadság-szobor elsõsége. Ha még csak a hidat ünnepelnénk, és azt az átható coolságot, ami ma Brooklyn felõl árad, hát üsse kõ (persze csakis jóféle brooklyni brownstone): egy kis lazasággal megküldött kivagyi fontoskodás sosem állt távol a magukat indinek és pendentnek nevezõ produkcióktól. A
Nyomás alatt pedáns independentjei - név szerint Ryan Fleck és Anna Boden, a
Fél Nelson alkotópárosa - viszont még erre is rátesznek egy lapátnyi jófejséget. Ha már ugrunk, vagy még csak tervezgetjük, mint depressziós gimnazista hõsünk, semmi esetre se adjuk alább az ikonikus építménynél - amilyen trendinek kelleti magát a produkció, ez is simán kiolvasható a látottakból. Miként az is, de ez már távolról sem kekeckedés, hanem a kimondott üzenet maga, hogy léleknemesítõ kalandot ígér, ha szuicid hajlamú tinédzserként felvetetjük magunkat a legközelebbi pszichiátriára. Ez aztán a hollywoodi mentálhigiénia: hõsünk, bár kezdetben kicsit idegenkedik a környezettõl, hamar belátja, hogy semmi oka ilyesmire. Mert derûs, napfényes hely a zárt osztály, ahol kedves zakkantakkal pacsizhatunk napestig, és szívszerelmünkre is rálelhetünk. Ennek fényében az lehet a film turisztikai tanulsága, hogy ha New Yorkban járunk, ki ne hagyjuk a wellness gumiszobaélményt. A mellékhatások tekintetében kérjük, keresse fel kezelõorvosát, vagy kölcsönözze ki a
Száll a kakukk fészkére c. filmet.
Forgalmazza a Select Video
**