film - Halálos iramban: Ötödik sebesség

  • - kg -
  • 2011. május 5.

Zene

Mi tagadás, volt egy kis megingás a pályáján, egy átmeneti lazító időszak, amikor maga Sidney Lumet igyekezett megszólítani a belsejében megbúvó színészt, de a Lumet-nekrológok tanúsága szerint a Védd magad! című közös projekt mintha meg sem történt volna. Pedig léteznek lemezek, amelyek Vin Diesel alakítását őrzik, és a stáblistán a maestro szerepel rendezőként, de nyilván kegyeleti okok magyarázzák az elhallgatást.
Mi tagadás, volt egy kis megingás a pályáján, egy átmeneti lazító idõszak, amikor maga Sidney Lumet igyekezett megszólítani a belsejében megbúvó színészt, de a Lumet-nekrológok tanúsága szerint a Védd magad! címû közös projekt mintha meg sem történt volna. Pedig léteznek lemezek, amelyek Vin Diesel alakítását õrzik, és a stáblistán a maestro szerepel rendezõként, de nyilván kegyeleti okok magyarázzák az elhallgatást. Ami Lumet felõl nézve kegyelet, az Diesellel szemben arcpirító méltánytalanság, elvégre annak az értelmet csak ünnepekkor megcsillantó nézésnek, melynek oly sokáig Steven Seagal volt a reklámarca, ma Diesel a fedett pályás bajnoka. Míg Seagal arcjátéka hajón és vonaton érvényesült a legjobban, Dieselé hivatásos gyorshajtóként, különbözõ feltuningolt verdák volánjánál. Egy kicsivel is több kifejezõerõ, és Diesel máris kilógna az immár ötödszörre jelentkezõ Halálos iramban mezõnyébõl, de magára vessen, aki épp az ötödik résznél kezd reklamálni. Egy megindító közjátékra így is alkalmat ad a produkció: a sorozat két legfõbb arca (Paul Walker a másik) egy nehéz nap éjszakáján apaképükkel hozakodik elõ: Vin nagyokat barbecue-zó családból jön, Paul ellenben elhanyagolt gyerekkorról számol be. Hogy ki mennyire lojális a sorozathoz, az ezekben a lírázó, autó- és bikinis bige-mentes jelenetekben dõl el, mert egyébként, ha feszülnek a bikanyakak (Dwayne "The Rock" Johnson e téren is méltó kihívója Vin Dieselnek) és nyomják a gázt, ez a film méltó állomása a dieseli életmûnek.

Az UIP-Duna Film bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.