A nagyközönséghez is eljutó kortárs trash-filmek (egykor) jó nevû rendezõi számára a kikacsintós irónia volt úgyszólván a gumikesztyû, amellyel a bõrüket óvták, amikor könyékig hatoltak a szeméthegybe. Ragadozóhalas kis mocsokságában a
Magasfeszültséggel pár éve feltûnt Alexandre Aja viszont sikerrel igyekszik elhitetni velünk, hogy nem fél a ragadós foltoktól. Pedig tudatos alkotó õ is: Richard Dreyfuss például nyugdíjas Matt Hooperként horgászgat egy vérfröccsenésnyi cameo erejéig a legelején. Az illúzió mégis hatásos: a
Cápa-filmekbõl meg a 78-as
Piranhából átemelt fordulatok és beállítások nem idézetnek, sokkal inkább közönséges lopásnak tetszenek. Pallérozottságára továbbá a rendezõ sem levitézlett ikonocskák felvonultatásával, sem formás alapanyaggal nem hívja fel a figyelmet: a fõszerepet a tisztes középszerben utazó Elisabeth Shue viszi, a forgatókönyv reménytelenül fapados.
Számottevõ energiáit Aja másba fekteti: kivételes tehetséggel képes átragasztani nézõjére azt a határtalan, gyermeki örömöt, amit kizárólag egy filmrendezõ érezhet, ha megengedik neki, hogy szakadatlanul mutogassa premier plánban (és 3D-ben!) a szélesvásznú fenekeket és a gravitáció törvényeit megcsúfoló kebleket. A frenetikus jókedvmozi közepén aztán tépõfogak, csónakmotor, pumpálós puska és egy sereg fürdõzõ bevetésével levezényel egy olyan negyedórás vérorgiát, amitõl tátva marad a száj.
Végezetül a gondtalanul mulató férfinézõknek is beakaszt egy nagyot. Ahogy egy ilyen menetben kell: ízlés és korrektség nélkül.
Forgalmazza a Budapest Film
*** és fél