film - SZERELMI BÛNÖK

  • - köves -
  • 2010. november 18.

Zene

A munkahelyi alázás, annak is a hidegvérrel elkövetett, elfajzott alfaja hálás színésznői feladat. Amikor udvartartása élén Meryl Streep, Glenn Close, netán Sigourney Weaver fújtat a főfolyóson, hogy valakinek fejét vegye valamelyik meetingen, vagy hajlongó hopmestereitől körülvéve Helena Bonham Carter néz szét országán és rettegett alattvalóin - az ilyesmi szinte mindenkor garantálja, hogy útjára induljon a gyönyör a széksorok közt.
A munkahelyi alázás, annak is a hidegvérrel elkövetett, elfajzott alfaja hálás színésznõi feladat. Amikor udvartartása élén Meryl Streep, Glenn Close, netán Sigourney Weaver fújtat a fõfolyóson, hogy valakinek fejét vegye valamelyik meetingen, vagy hajlongó hopmestereitõl körülvéve Helena Bonham Carter néz szét országán és rettegett alattvalóin - az ilyesmi szinte mindenkor garantálja, hogy útjára induljon a gyönyör a széksorok közt.

A közelmúltban elhunyt Alain Corneau számára sem idegen e táj. Bár a Tokiói tortúra még az "ami nem öl meg, az erõsebbé tesz" mottója és a belga-japán kulturális közeledés jegyében született, a Szerelmi bûnök jóval pajzánabb megfontolásból. 0-50. perc: nemek (nõ-nõ) harca hivatali iszapbirkózással; 50-100. perc: thriller-set featuring DJ Hitchcock. Ezúttal Kristin Scott Thomas és Ludivine Sagnier feszülnek egymásnak; fõnök és almenedzser, az ilyesmibõl csak ritkán lehet jól kijönni, mert akárcsak férfi és nõ, a boss és a beosztott is mindig mást akar. A ritkán lágyuló fõnök a hamvas beosztottját, a formás és lágy beosztott viszont a fõnököt, vagy talán csak a fõnök székét - az élet csupa talány. Ha csak ennyi, némi civil kétértelmûség a feszültség fõ forrása (sziszegõ szerelem, executive csuklóztatás meg némi tûsarokféltés), a kombináció így is vonzó. Onnantól viszont, hogy fegyver villan, egy akkora konyhakés, ami Párizsból Pestig látszik, Corneau újraosztja a szerepeket, mûfaji alsót vált, és thrillerügyi referensként leken egy feszes, de komolytalan második részt, ahogy azt kell, anyányi csavarral a legvégén.

A Mokép bemutatója

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.