film - VINYAN

  • - kg -
  • 2010. április 29.

Zene

Van az a vicc, hogy Pistike panaszosan rágja anyukája fülét, hogy anya, én nem akarok Amerikába menni, anya, én nem akarok Amerikába menni, mire a mama megunja, és ráripakodik; kuss, kisfiam, ússz tovább. Ugyanez a vicc játszódik le az európai színjátszás két közismert figurája, a házaspárt alakító Rufus Sewell és Emmanuelle Béart között: a férj nem akar a burmai dzsungelbe menni, mondá is az asszonykának, hogy szerinte úgysem fogják megtalálni cunamiban elveszett kisfiukat, de a hajó csak megy, viszi a párt a dzsungel legmélyére.
Van az a vicc, hogy Pistike panaszosan rágja anyukája fülét, hogy anya, én nem akarok Amerikába menni, anya, én nem akarok Amerikába menni, mire a mama megunja, és ráripakodik; kuss, kisfiam, ússz tovább. Ugyanez a vicc játszódik le az európai színjátszás két közismert figurája, a házaspárt alakító Rufus Sewell és Emmanuelle Béart között: a férj nem akar a burmai dzsungelbe menni, mondá is az asszonykának, hogy szerinte úgysem fogják megtalálni cunamiban elveszett kisfiukat, de a hajó csak megy, viszi a párt a dzsungel legmélyére. Pistike és Pistikéné útja úgymond spirituális utazás, Fabrice Du Welz belga filmrendezõ nem is az utazási irodáknak, hanem a szüleiket kísértõ gyerekszellemeket piros ruhácskában és barokkos környezetben ábrázoló mûvészhorroroknak (Nicolas Roeg: Ne nézz vissza!) állít konkurenciát. Két súlyos lelket visz a víz, miközben a dzsungel, ó igen, a dzsungel, mint egy kivárásra játszó fenevad, ott ólálkodik a közelükben. Be szép, be félelmetes, be nagyokat lehet alakítani. Mi más is vonzhatta a jól táplált sztárokat e bogárcsípéses forgatásra, mint a lélek finom harangjátékának és a dzsungel durva lüktetésének drámai kakofóniája. A semmibe bámulást Emmanuelle Béart indítja be elõbb. A belga rendezõ jól látta meg francia sztárjában a dzsungelen is túltevõ vizuális segédeszközt. A színésznõ rég kinõtte az emberkéz által épített díszleteket, s gyászában pont olyan hiteles, mintha az 50 láb magas nõ búsulna neki. Tiszta szilikon a szenvedése, s nyakig a dzsungelben is úgy fest, mintha valami drága sárpakolást reklámozna.

A Cinetel bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.