Interjú

„Jövök a fapadossal”  

Pettik Ádám ütőhangszeres, énekes

  • Bárdos Deák Ágnes
  • 2022. szeptember 14.

Zene

Hétéves kora óta dobol, játszott Lajkó Félixszel, a Kalyi Jaggal, a Noir Désirrel. A Besh o droMot 1999-ben alapította. Tíz éve Angliában él, de zenekara zavartalanul működik.

Magyar Narancs: Uniós állampolgárként telepedtetek le Bristolban, a legkisebb gyereked már ott született. Megváltoztatta a Brexit az addigi életedet?

Pettik Ádám: Elég szarul érintett lelkileg, de már érezni egyéb hatásait is. Én ugyan brit állampolgár vagyok, de ha ki szeretném hozni a zenekaromat, fejenként 260 font munkavállalói vízumot kellene fizetniük. Egyébként fordítva is igaz, van is elégedetlenkedés az angol zenészek között, mert ez rájuk is vonatkozik, ha fellépnének az unióban. Azt csak érdekességként mondom, hogy John Lydon is nagy brexites volt.

MN: Johnny Rotten?

PÁ: Igen, a Sex Pistols énekese. Nem hallottam, hogy megkérdezték volna tőle, hogy ez csak polgárpukkasztás volt-e, vagy tényleg komolyan gondolta…

MN: Mivel foglalkozol Bristolban?

PÁ: Ugyanazt csinálom, amit itthon, zenéket rakok össze, meg koncerteket szervezek a Besh o droM zenekarnak. Ezt a „gyerekemet” nem tudom Magyarországról elvinni. A többit sikerült, de ezt nem lehet.

MN: Nem csak te élsz külföldön a zenekar tagjai közül.

PÁ: A sógoromra, Barcza Gergőre gondolsz?

MN: Igen. Úgy tudom, hogy ő Izraelben él.

PÁ: Ráadásul állandó tagja egy izraeli szuperprodukciónak. Ha ráér és tud jönni, annak nagyon örülünk, ha meg nem, akkor nélküle játszunk. Több nemzetközi klasszis szaxofonos is tudja a műsorunkat.

MN: Okozott-e törést a Besh o droM pályáján, hogy Gergővel elhagytátok Magyarországot?

PÁ: Mi nem úgy mentünk el, sem én, sem Gergő, hogy akkor itt a vége. Két-három évig kevesebb koncert volt, de még a költözködés közben is csináltunk egy lemezt, úgyhogy a dolgok nem álltak le. Nagyon örülök, hogy nem lehetetlenítették el teljesen a fapados járatokat, megviselne, ha nem jöhetnék, és nem koncertezhetnék itthon bármikor. De attól is nagyon szenvednék, ha a gyerekeimnek nem Bristolban lenne az otthonuk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.