Lemez

Klaxons: Love Frequency

  • Lang Ádám
  • 2014. július 27.

Zene

Amikor először meghallottam a Love Frequency felvezető kislemezét, a There's No Other Time-ot, akkor az általánosan fanyalgó fogadtatás ellenére jobban bíztam bennük, mint a 2007-es debütlemez idején. Igaz, egészen más okból. Míg akkoriban azt vártam tőlük, hogy minél horzsolóbb bulidalokat írjanak, most épp annak örültem meg, hogy a There's No... mennyire frappáns kis acidpopszám. Ha a basszusból kicsit leveszek, még Take Thatnek is hihetném.

Erre nem az fogad, amikor beteszem a lemezt, hogy rögtön az első szám ugyanazokkal a súlyos basszusokkal és vijjogó szintikkel rombol, mint a zenekar korai dalai? Hiába a több generációból felsorakoztatott producerek, mint Tom Rowlands, James Murphy vagy a Gorgon City, a Klaxons ugyanazon dilemmázik, mint hét-nyolc éve: vajon az akkoriban időlegesen new rave-nek nevezett elektropunkot játsszák, netán menjenek el a tisztább, popos dalok felé, vagy mégis inkább a hangzással kísérletezzenek? Távol álljon tőlem, hogy az eldöntetlenség miatt legyintsek a három út közül leginkább talán a pop felé tájékozódó lemezre, hiszen a legtöbb szám, ha nem is emlékezetes, azért elsőre elkapja a hallgatóját. Az is látszik, hogy az anyag szándékosan van a kétharmadánál leültetve, hogy onnan az égbe lőjön ki végül a címadó dallal. Mégis nehéz elhessegetni a hiányérzetet, mert a Klaxons számok halmaza helyett végre egy jó lemezt is kiadhatna már.

Akashic, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.