Lemez

Klaxons: Love Frequency

  • Lang Ádám
  • 2014. július 27.

Zene

Amikor először meghallottam a Love Frequency felvezető kislemezét, a There's No Other Time-ot, akkor az általánosan fanyalgó fogadtatás ellenére jobban bíztam bennük, mint a 2007-es debütlemez idején. Igaz, egészen más okból. Míg akkoriban azt vártam tőlük, hogy minél horzsolóbb bulidalokat írjanak, most épp annak örültem meg, hogy a There's No... mennyire frappáns kis acidpopszám. Ha a basszusból kicsit leveszek, még Take Thatnek is hihetném.

Erre nem az fogad, amikor beteszem a lemezt, hogy rögtön az első szám ugyanazokkal a súlyos basszusokkal és vijjogó szintikkel rombol, mint a zenekar korai dalai? Hiába a több generációból felsorakoztatott producerek, mint Tom Rowlands, James Murphy vagy a Gorgon City, a Klaxons ugyanazon dilemmázik, mint hét-nyolc éve: vajon az akkoriban időlegesen new rave-nek nevezett elektropunkot játsszák, netán menjenek el a tisztább, popos dalok felé, vagy mégis inkább a hangzással kísérletezzenek? Távol álljon tőlem, hogy az eldöntetlenség miatt legyintsek a három út közül leginkább talán a pop felé tájékozódó lemezre, hiszen a legtöbb szám, ha nem is emlékezetes, azért elsőre elkapja a hallgatóját. Az is látszik, hogy az anyag szándékosan van a kétharmadánál leültetve, hogy onnan az égbe lőjön ki végül a címadó dallal. Mégis nehéz elhessegetni a hiányérzetet, mert a Klaxons számok halmaza helyett végre egy jó lemezt is kiadhatna már.

Akashic, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”