koncert - Hot Water Music, Bouncing Souls

  • V. Á.
  • 2011. augusztus 25.

Zene

A Bouncing Souls amerikai punkveteránjainak fellépéséről annak ellenére sem lehet nagyon sok jót elmondani, hogy a közönségből láthatóan sokan kimondottan az ő koncertjükre érkeztek: enervált, másodvonalas, tipikusnak mondható tengerentúli dallamos punk-rockot játszottak némi folkbeütéssel, egy öregesen ide-oda szteppelő, egyébként szimpatikus, de egyáltalán nem színpadra - pláne egy ilyen zenekar élére - való frontemberrel (Greg Attonito), és egy olyan, tipikusan Dürer kertes hangzással, amelyből a keverőpult mellett ácsorogva sem lehetett többet érteni a mélyen dübörgő lábdobnál és a bántóan élesre kevert éneknél. A hangzás a Hot Water Music koncertje alatt csak annyit javult, hogy a lábdob-ének kettős mellé megérkezett a pergő is, így legalább a tempókat sejteni lehetett, viszont a két gitáros-énekes, Chuck Ragan és Chris Wollard lemezen emblematikus, okosan kitalált gitárharmóniái csak alig érzékelhetően verődtek ide-oda a klub falairól.
A Bouncing Souls amerikai punkveteránjainak fellépésérõl annak ellenére sem lehet nagyon sok jót elmondani, hogy a közönségbõl láthatóan sokan kimondottan az õ koncertjükre érkeztek: enervált, másodvonalas, tipikusnak mondható tengerentúli dallamos punk-rockot játszottak némi folkbeütéssel, egy öregesen ide-oda szteppelõ, egyébként szimpatikus, de egyáltalán nem színpadra - pláne egy ilyen zenekar élére - való frontemberrel (Greg Attonito), és egy olyan, tipikusan Dürer kertes hangzással, amelybõl a keverõpult mellett ácsorogva sem lehetett többet érteni a mélyen dübörgõ lábdobnál és a bántóan élesre kevert éneknél.

A hangzás a Hot Water Music koncertje alatt csak annyit javult, hogy a lábdob-ének kettõs mellé megérkezett a pergõ is, így legalább a tempókat sejteni lehetett, viszont a két gitáros-énekes, Chuck Ragan és Chris Wollard lemezen emblematikus, okosan kitalált gitárharmóniái csak alig érzékelhetõen verõdtek ide-oda a klub falairól. Ami azért nagy kár, mert a Hot Water Music nem véletlenül lett a világ egyik igazán kultikus zenekara: Ragan és társai zenéjében egyszerre van meg a kilencvenes évek punkrockjának dallamossága és fogóssága, a skandináv rock 'n' roll nyeglesége, a hardcore energiája és az amerikai folkzene érzékenysége.

A rossz hangzás ellenére a koncertet mégis képes volt megmenteni két tényezõ: egyrészt a klasszikus és tömény egymásutánban érkezõ Hot Water-slágerek (Remedy, Turnstile, Paper Thin, Rooftops és a többi), másrészt pedig a zenekar lelkesedése és jókedve, aminek köszönhetõen a ráadásban a Bouncing Souls tagjaival abszolvált közös dalok (két Bouncing-téma, két saját és egy Cock Sparrer-feldolgozás) sem tûntek erõltetettnek vagy giccsesnek.

Dürer kert, augusztus 16.

**** alá

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.