Koncert - Little 15 - Heaven Street Seven az A38-on

Zene

Majd' tizenöt éve, 1996 nyarán láttam legelőször a Heaven Street Sevent a Szigeten, amikor még éjjel is lehetett koncerteket adni. Azóta láttam őket vagy ötvenszer, és ötvenegyedszerre is megnéztem a programot, mert az A38-on tartott jubileumi buli mindenképpen különlegesnek ígérkezett. Már a pár nappal korábban a Szeparéban, csak barátok előtt tartott zártkörű koncert is bizonyította, hogy lesznek meglepetések, a hajón viszont végképp volt minden, aminek ilyenkor lennie kell.

Először is ilyen hosszúságú koncertet Bruce Springsteen szokott adni (meg esetleg a Kispál és a Borz, amikor feloszlik), ugyanis közel három órán keresztül állt a színpadon a HS7. Ha valaki azt gondolja, hogy ez belőlük túl sok, akkor érdemes megemlíteni, hogy a monstre fellépés alatt mindegyik korszak érintve volt, és a korábban kivált tagok is színpadra léptek, kezdve Kiss Endrével, akit én a 96-os FMK-koncert óta nem láttam, és bizony nem ismertem volna meg, ha Szűcs Krisztián nem konferálja be. Endre most úgy néz ki, hogy mondjuk a Moby Dickből egész biztosan nem lógna ki, épp ezért volt furcsa látvány, ahogy az ősi Heveny-slágert, a Fathert gitározza a többiekkel (a dal azon a kábé 100 példányban megjelentetett kazettán szerepelt, amit a fentebb említett Sziget-koncert után vettem a Wave lemezboltban, és amire még egyes zenekari tagok is irigykednek). Aztán a következő számban már a 2004-ben kilépő és remek fizikai formában lévő gitáros, Balczer "Ciba" Gábor is a színpadra állt: az 1996-os háromgitáros felállás előadta az első HS7-slágert, a cure-os hatású Wallflowert abból a korszakból, amikor "még nem tudtak magyarul".

Ciba ezután még két számig maradt, majd visszatért a színpadra utóda, Ábrahám Zsolt, és innentől kezdve jött a megszokottabbnak tűnő program, ami viszont valójában egyáltalán nem volt megszokott, hiszen előkerültek olyan dalok is, amiket évek óta nem játszott a zenekar. Ilyen volt például a Játszótér, a Veled is megtörténhet, a Tükör a tükörben és a Csízbörger, amik remekül egészítették ki a jól ismert slágereket (ezek közül kettőt a HS7 Csík zenekarával, vagyis a Karaván Famíliával adtak elő) és a két új dalt, melyek egyaránt az Utazás a kegyetlenbe címre hallgatnak, de két teljesen különálló számról van szó. Háromórányi Dunabeat, stílszerűen a Dunán ringatózó A38-on: ennél jobban nem lehetett volna összefoglalni az elmúlt tizenöt évet.

A38 hajó, november 12.

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.