lemez - THE TWILIGHT SINGERS: DYNAMITE STEPS

  • G. A.
  • 2011. április 7.

Zene

Miközben immár több mint húszéves, töretlenül izgalmas pályafutása során sajátos dalaival Greg Dulli folyamatosan és kiszámíthatatlanul ingázott a rockos és a soulos, valamint az eleven és az introvertált tartományok között, zenéjének magva, az énekes-dalszerző által megteremtett központi figura lényegében változatlan maradt. Jelentesse meg dalait bármelyik zenekarával is, Dulli sötét színekkel dúsan festett érzéki szerzeményeinek elbeszélője a lehető leghatározottabban elfordul az alternatív rockban megszokott passzívabb szenvedő szereptől.
Miközben immár több mint húszéves, töretlenül izgalmas pályafutása során sajátos dalaival Greg Dulli folyamatosan és kiszámíthatatlanul ingázott a rockos és a soulos, valamint az eleven és az introvertált tartományok között, zenéjének magva, az énekes-dalszerzõ által megteremtett központi figura lényegében változatlan maradt. Jelentesse meg dalait bármelyik zenekarával is, Dulli sötét színekkel dúsan festett érzéki szerzeményeinek elbeszélõje a lehetõ leghatározottabban elfordul az alternatív rockban megszokott passzívabb szenvedõ szereptõl. Az õ Mefisztó-szerû, számító dalnoka furtonfurt manipulál, csábít, közel húz, majd eltaszít, átver, lódít és kalkulál - de közben nem felejt el számot vetni módosíthatatlan magányával sem.

A Twilight Singers ötödik, hatévnyi kihagyás után megjelent lemezén ez a tematika az eddigi talán legkomorabb (némiképp tán még a kétségtelen fõmû, a gyászmunkából fakadt Blackberry Belle-nél is elégikusabb) és legsûrûbb kiszerelésben kerül elénk. S a Dynamite Steps egyúttal felvillanyozóan szeszélyes is. A My Bloody Valentine-t idézõ gitárzuhatag hirtelen akusztikus finomságra vált, amire Curtis Mayfieldtõl ihletett ének simul (The Beginning Of The End), a primitív dobgéppel és zongorával induló álpopszám elsöprõ rockslágerbe fordul (On The Corner), az Ani DiFrancóval duettben elõadott selyemfinom Blackbird And The Fox úgy lesz kerek, hogy lényegében hiányzik belõle a refrén. A filmzenésen sokrétegû hangsávok pedig mindent vastagon beborítanak a Dynamite Stepsen, ezen a lassan kiismerhetõ, öntörvényû és kábító anyagon.

SubPop, 2011

*****

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.