rés a présen

„Minden egyes nap”

  • rés a présen
  • 2022. január 19.

Zene

Erdődy Orsolya menedzser-igazgató, BFZ

rés a présen: A BFZ-hez 2011-ben csatlakoztál, igazgató lettél 2020-ban. Milyen változások történtek azóta?

Erdődy Orsolya: 2020-ban hatalmas lendülettel és tervekkel vettem át a zenekar vezetését. Kinevezésemet nagy megtiszteltetésnek érzem ma is. A zenekar, bár anyagi nehézségekkel küzdött, naptára három évre előre tele volt külföldi és itthoni fellépésekkel, jótékonysági projektekkel. A Covid romba döntötte a terveket, fájdalmas volt megélni, ahogy elúsznak fellépéseink New Yorktól Pekingig. A bizonytalanság a zenészeket és a stábot is megrázta. De erőt merítettünk a nehézségekből is: megtanultuk, hogy sokkal flexibilisebbnek kell lennünk, tudni kell újratervezni, így őrizhetjük meg piacvezető pozíciónkat. Ebből olyan sikeres projektek születtek, mint a karanténkoncertek, a szerenádok vagy a zenélő teherautónk roadshow-ja Budapesten és a Balatonon. Emlékezetes volt 2021 májusában a lezárások utáni első nyilvános hangversenyünk, Mozart Requiemje, amelyet a Covid-áldozatok emlékének szenteltünk, és öt országban közvetítették.

rap: Nagyszabású adománygyűjtő bállal kezdi az évet a zenekar.

EO: Korábban évadnyitó esteket, még korábban évadzáró gálákat is tartottunk, a bevételt mindig a BFZ közösségi, edukációs tevékenységére fordítottuk: volt, hogy Cserdibe mentünk zenélni a legkisebbeknek, de tartottunk idősotthoni koncerteket, Zenevárakat is. Olyanoknak vittük el a zene csodáját, akik nem tehetik meg, hogy hangversenyre járjanak. Két éve merült fel, hogy az évadnyitó gála helyett a báli szezonban rendezzünk táncos bált, és mivel 2020-at írtunk, adta magát a húszas évek hangulata és a big band zene – megszületett tehát a BFZ Big Band, amelybe muzsikusaink is örömmel ugrottak fejest. Ács Ákos klarinétművészünk vállalta a művészeti vezetést, és a többiek is alig várták, hogy ezzel a műfajjal színesítsék zenei palettájukat. Fergeteges siker volt. Az idén vendéget is hívtunk Reginald Mobley személyében, aki Ottonét énekelte a Poppea megkoronázásában. A barokk mellett a dzsesszt is imádja.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.