Lemez

Ízléstelen és katartikus

Nicki Minaj: Pink Friday: Roman Reloaded

  • - szszcs -
  • 2012. április 27.

Zene

Nehéz megmagyarázni, hogy a kurrens nagyipari sztárénekesnők közül miért is az egzotikus (afro-trinidadi-indiai; ilyen is van), popévekben mérve annyira nem is fiatal (idén már harminc!) Nicki Minaj tűnik egy ideje a legérdekesebbnek. Előbb nézzük talán meg a konkurenciát, hátha az segít: míg az extrém külsőségekkel családbarát Phil Collins-számokat éneklő Lady Gaga, a "tűzforró barbadosi énekesnő" tökéletesen kidolgozott figuráján kívül eddig olyan nagyon sokat nem mutató Rihanna, illetve a tanyasi elektropop-szemétdombon trónoló Ke$ha láthatóan még jó ideig nem fog kitörni a saját korlátai közül, addig az ő esetében minden adott ahhoz, hogy a produkció végre elrugaszkodjon - legalább a józan észtől.


Jellemző, hogy akárcsak Minaj előadásmódja, úgy rendkívül feltűnő és imponáló feneke sem egyértelműen vonzó vagy szexi, legalábbis a szó klasszikus értelmében: inkább lebilincselően ízléstelen és szinte katartikus. A kicsit összevissza első lemez, valamint a sok vendégszereplés után tavaly év végén megjelent Stupid Hoe pedig már egészen nagy dolgok lehetőségét vetítette előre. Az idegbeteg módon kattogó dobgépre és Minaj valóban parádés vokálakrobatikájára (itt tényleg fel lett vonultatva minden az áriázástól az egykedvű szövegdaráláson és prosztó köpködésen át az idióta rajzfilmhangokig) komponált (és stílusosan csodaszép/mérhetetlenül idegesítő videót kapó) dal azért sajnos inkább csak afféle kuriózum az énekes/rapperlány életművében. A funkciótlan közreműködőkkel teli albumon kábé fele-fele arányban találhatók minimál-futurista hiphopszámok (a csúcspont itt a repetitív és fenyegető Beez In The Trap) és euforikus buli-slágerek (innen a Black Eyed Peast alulról megcélzó Starship legyen az elrettentő példa), a dalok többsége pedig bőven a biztonsági zónán belül marad. Minajra továbbra is érdemes odafigyelni, de a fenekével egyelőre többet tud elmesélni, mint egy komplett lemezzel.

Universal, 2012


Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)