Lemez

Odesza: In Return

  • Velkei Zoltán
  • 2014. november 3.

Zene

Noha az USA még mindig az Electronic Dance Musicért rajong, a seattle-i Harrison Mills és Clayton Knight urbánus elektronikát játszó duója, az Odesza lassan mindenkinél nagyobb sikert arat a tengerentúl leg­újabb generációjában. A semmiből jött debütalbummal óriásit robbantottak, másfél évvel később pedig már 16 millió SoundCloud-hallgatás és 7,5 millió Spotify-lejátszás a páros statisztikája.

Az új lemez megjelenése előtt oly mértékben volt a figyelem középpontjában az Odesza, hogy tulajdonképpen bármit is csinál, most jut el a legtöbb emberhez. S bizony sokszor láttuk már, hogy ilyenkor még a legprecízebb zenekarok is képesek egy lusta lemezt letenni az asztalra, majd megindulni lefelé. Itt viszont nem ez a helyzet: a downtempo sebességét ritkán elhagyó, de ritmusában sokszor váratlanul változó, gyönyörű hangú vokalistanőkkel elárasztott, színes és epikus zenék olyan összhatást teremtenek, amire még az underground popban is rég volt példa.

Mindegyik felvétel sláger, de egymás után felsorakozva kialakul köztük egyfajta hierarchia, így lesznek magasak és mélyek, tetőpontok és átvezetők a lemezen. A kislemezen landoló Say My Name vagy az All We Need az ősz legjobb háztetős-naplementés háttérzenéi lehetnek, a White Lies pedig szerkezetben, elektronikus csavarásokban és énekben is csúcspont. De nem fogy el a lendület a második félidőben sem: a Kotóval megmutatja az Odesza, hogy még az instrumentális zenéi is erősek, a For Usnál tökéletesebb záró szám pedig nem is lehetne. Caribou-, Pretty Lights- és Bonobo-rajongóknak kifejezetten ajánlott.

Counter/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.