Pogány Induló szerint a mamák hallgatják Majka kormánykritikus dalát, a fiatalok nem

  • narancs.hu
  • 2025. február 20.

Zene

Odamondott az idősebb ózdi kollégának a legígéretesebb fiatal rapper.

„Ez egy olyan szám, amit a mama hallgat, fiatalok nem nagyon”

– mondta a Pogány Induló néven ismert rapper, Szirmai Marcell a Friderikusz Podcastban arról a Majka-dalról, ami már 14 milliós megtekintésnél jár a YouTube-on.

A szegedi születésű Pogány Induló nagyon fiatalon, 2022-ben robbant be a hazai zenei életbe, és hatalmas népszerűségre tett szert a saját korosztályában a Zártosztály és a Gettó Csirke című számaival. Alig múlt 18 éves, amikor megtöltötte az MVM Dome-ot.

Friderikusz Sándor arra is rákérdezett, hogy mit gondol a drogfogyasztásról szóló dalszövegeiről. „Életemben nem volt olyan szövegem, ami buzdított volna bárkit is a kábítószerfogyasztásra. Innentől kezdve nekem nyugodt a lelkiismeretem” – mondta Pogány Induló.

Pogány Induló legutóbb az Egy/Kettő című dalával hívta fel magára a figyelmet, igaz, azt nem hallgatták meg a mamák.

Csurran-cseppen című Majka-dal viszont annyira népszerű lett, hogy még édesség is készült Bindzsisztán-szelet néven. Amiért Majka majdnem perre ment. De nem ez volt a legnagyobb baja, hanem az, hogy a TV2 „olcsó rap ribancnak” nevezte a dal miatt. Majka végül csak politikai termékekre és médiatermékekre jegyzett be védjegyet, de a fél ellenzéki tábor így is „bindzsisztánozott” heteken át. Az mindenesetre Pogány Indulót igazolja, hogy a Csurran-cseppenGálvölgyi János is elszavalta a tévében. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.