„A szellemvilág mélységeibe vezet Mozart. Félelem veszi körül a hallgatót; de nem kín van ebben, inkább a végtelen megsejtése. A szende hangzatokban szeretet és bánat zeng; a szellemvilág éje világos bíborfényben oldódik fel és kimondhatatlan vággyal tekintünk a bűvös alakok után, akik a szférák örök táncában a felhőkön átrepülve, barátságosan hívnak minket soraik közé.”
E.T.A. Hoffmann írt így idoljáról, akitől egyik keresztnevét kölcsönözte. A romantikus író rajongott a Don Giovanniért és szívesen helyezte Goethe Faustja mellé – mondhatjuk, hogy nem volt igaza? A Tony-díjas belga rendező, Ivo van Hove ugyancsak szeretne meggyőzni róla, hogy az „operák operája” kerül a New York-i Metropolitan Opera színpadára, hát még ha olyan ragyogó énekesekkel, mint a címszereplő Peter Mattei, a Mozart-szerepek specialistájának is tekinthető Federica Lombardi (Donna Anna), valamint a Zerlinaként csicsergő Ying Fang. Az előadást, amelyet közvetítésben láthat két alkalommal a pesti közönség, a kontraaltból kiváló dirigenssé vált Nathalie Stutzmann pálcája indítja (Müpa, május 20., hét óra; május 21., hat óra).
Előző heti interjúalanyunk, Várdai István növendékeivel ad koncertet a Magyar Zene Házában. A sokoldalú, tanárként is odaadó csellista többek között Mendelssohn és Kodály műveiben vezeti fiatal tanítványait, és a műsorban néhány ritkaság is helyet kap (május 20., fél nyolc). A kurátori hétvége keretében másnap is lesz koncert, amelyen a Liszt Ferenc Kamarazenekarral együtt Csajkovszkij Rokokó-variációi és Schnittke Hármasversenye is elhangzik olyan ifjú kiválóságokkal, mint Magyar Valentin és Abouzahra Amira (május 21., fél nyolc).
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!