tánc - Nigel Charnock Revolution

  • Sisso
  • 2011. február 24.

Zene

című darabját mutatta be a hétvégén a Forte társulat A Képek Ideje - Temps d'Images fesztivál keretében. Nem volt csalódás, az egyik legradikálisabb brit kortárs tánccsapat, az egykori DV8 Company alapítójának mozgalmas koreográfiája és rendezése - bár mi tagadás, terjengős volt egy kicsit.
címû darabját mutatta be a hétvégén a Forte társulat A Képek Ideje - Temps d'Images fesztivál keretében. Nem volt csalódás, az egyik legradikálisabb brit kortárs tánccsapat, az egykori DV8 Company alapítójának mozgalmas koreográfiája és rendezése - bár mi tagadás, terjengõs volt egy kicsit. A szerelem-élet-halál tengelyén épül fel e meglehetõsen konfrontatív és a kortárs tánc punkjára jellemzõen provokatív elõadás. Zene (a magyar népzenétõl a technóig), tánc és szöveg váltja benne egymást a különbözõ egyéni és kollektív forradalmak történetei során. A géppuskalövések nyomán támadt rángatózásokból is vibráló, repetitív mozgássor jön létre - és itt még arra gondolunk, hogy ötvenhatról lesz szó, s a brit nemzeti csoda megmutatja nekünk, hogy õ mit is gondol errõl. De aztán hirtelen egy törtütemes diszkóban találjuk magunkat. Nem romantikus megemlékezés ez hát, hanem inkább afféle antropológiai tanmese szórakoztató musicalbe foglalva: a paradigmaváltások és az egyén forradalmának bemutatója - slágerekkel. A szerelemrõl, párkapcsolatokról szóló monokomédiák töredékes párbeszédekkel kerülnek elénk: a Barbi és Ken bábjelenet a legviccesebb, a József Attila-verssorokra eltáncolt drámák pedig a legszomorúbbak ezek közül. Közben egyáltalán nem furcsa, hogy az angol fordítások alapján nem Petõfit, a forradalom költõjét választotta a forradalomról szóló darabhoz az alkotó bohóc, aki semmit nem vesz komolyan - önmagát a legkevésbé, és pontosan ez az ironikus önreflexió teszi könnyebbé a darabot.

A közönség azért nem ússza meg inzultus nélkül, de csak a fülébe énekelnek, meg beszélnek hozzá. A Forte társulat színészei és néhány más, a csapatmunkába az elõzetes workshopok során beválogatott táncos alaposan elsajátította a Charnock-féle elméletet, ami arról szól, hogy légy önmagad akkor is, amikor bemész a színpadra. A totális színház itt kezdõdik, ezzel a felszabadultsággal és könnyedséggel.

Trafó, február 18.

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Radnóti Sándor: „Soros démonizálása világjelenség”

  • Radnóti Sándor
Abban a szótárban, amelyet spindoktorai tanácsára a miniszterelnök használ, majd nyomában villámgyorsan elterjed politikai lakájai körében, s kötelezővé válik a kormánypárti médiák teljes spektrumában, a CEU-t Soros-egyetemnek kell nevezni, Soros György nevét pedig a spekuláns szóval kell összekapcsolni.

„A világ ilyen: aki jól teljesít, könnyebben kap segítséget”

A Belügyminisztérium és szeretetszoglálatok közös kezdeményezésének köszönhetően 18 gyermekvédelemben érintett személy jutott lakhatáshoz. A pályázati felhívás szigorú követelményeket támaszt, ám a program valóban komoly kedvezményeket nyújt. Ebből kifolyólag csak egy szűk kör számára ad lehetőséget, miközben több mint 23 ezren nélkülözik a vér szerinti családjukat. Elég-e ez a segítség, és ha igen, mire?

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.