Lemez

Waxahatchee: Ivy Tripp

  • Lang Ádám
  • 2015. május 24.

Zene

Katie Crutchfield már évek óta az amerikai indie-folk színtér részese volt P.S. Eliot nevű és egyéb zenekaraival, amikor egy szüleinél töltött héten összedobott egy akusztikus hálószobalemezt Waxahatchee néven. A 2012-ben megjelent American Weekend Liz Phair-i ihletésű, bensőséges dalai hamar megtalálták az erre fogékony közönséget, majd a kísérőzenekarral felvett 2013-as Cerulean Salt már az indie-színtér élbolyába repítette az énekesnőt.

Az ismét zenekarral, de még mindig szigorúan otthon felvett új lemez, az Ivy Tripp a megkezdett ösvényen halad tovább. Míg az előző lemez a felcseperedés buktatóit taglalta, a mostani inkább a felnőttkor kilátástalanságáról szól, zeneileg pedig folytatódik rajta a 90-es évek újrafelfedezése. A folkos témák mellé egyre erősebben jönnek be az alt-rockos, emós hangulatok (Under A Rock), sőt a lemez egyik legerősebb számában, a Poisonben hősnőnk már a shoegaze-ig is eljut. Közben a The Dirt egy Vaselines-féle folk-punk téma is lehetne, a björkös hangon énekelt Air tulajdonképpen egy Sugarcubes-ballada, a „<”-be pedig egy dzsesszesen kaotikus betét is jutott. Ezek mellett azonban még mindig fontos szerepük van az egy szál gitárral vagy olcsó szintivel felvett számoknak, mint amilyen mondjuk a Breathless lassú felszabadulása, a Stale By Noon casio-balladája vagy az egyszerű gitártémára felhúzott Blue. Az összes közül azonban a Summer Of Love a leginkább szívbemarkoló – azzal a fatörzsbe véshető sorral, hogy „The summer of love is a photo of us”.

Merge, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Helikopterezni muszáj

A két éve nyáron Szivásváradra a huszárokhoz és a lipicai méneshez helikopterrel utazó Szalay-Bobrovniczky Kristófnak most jutott eszébe vizsgáltatni Ruszin-Szendi Romulusz korábbi helikopterhasználatát. 

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.