85 millió forintba kerültek a vadászati világkiállítás óriásplakátjai

  • narancs.hu
  • 2021. október 25.

Belpol

És ez csak egy csepp volt a kiállításra költött közpénz-milliárdok tengeréből.

Közérdekű adatigénylésből derült ki, mennyibe kerültek az Egy a természettel  vadászati világkiállítás óriásplakátjai. A párbeszédes főpolgármester-helyettes, Dorosz Dávid fordult a rendezvényt szervező Nonprofit Kft.-hez, mely jelezte: nettó 67, 1 millió forintot (azaz, bruttó mintegy 85 milliót) fordítottak a kiállítás 750 óriásplakátjának legyártására és kihelyezésére.

„Ez csak töredéke annak a legalább hárommilliárdnak, amit "kommunikációs feladatokra" költöttek (amit "természetesen" Balásy Gyula két cég nyert (sic!) ).A reklám ellenére is csak ingyen utaztatott, ingyenjegyes iskoláscsoportokkal tudták feljebb tornázni a látogatószámot” –írta Facebook-bejegyzésében Dorosz.

Mint arról korábban több cikkben is írtunk, a kormány 70 milliárd forintot költött a kiállításra és az ahhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházásokra; maga a tárlat ebből „csupán” 17 milliárd forintba került, az összeg oroszlánrészét a Hungexpo épületegyüttesének felújítása vitte el.

Hogy lapunk szerzője, Krusovszky Dénes milyennek látta a vadászati expót, azt lenti tudósításunkból tudhatja meg. 

A világkiállításról írt cikkeinket pedig ide kattintva olvashatja el

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.