Egy elektromos autókkal foglakozó német honlap szerint a BYD akkugyárat is akarhat Magyarország déli részén

  • narancs.hu
  • 2024. január 22.

Belpol

A kérdés csak az, hogy hol.

Egy német nyelvű honlap tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – szúrta ki a Népszava a teslamag.de cikkében.

A lap megjegyzi, a bejelentés hitelességét elvben csökkenhetné, hogy az idézett honlap a kínai elektromosautó-gyártó legnagyobb vetélytársához, a Teslához köthető, ám ez önmagában nem feltétlenül jelenti azt, hogy légből kapott az információ. A honlapon megjelenő cikk bevezetőjében olvasható, hogy a Tesla volt az első külföldi elektromos autókat gyártó cég, amely európai üzemet létesített, a BYD pedig kontinentális vetélytársa lesz a Teslának.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, december 22-én, közös budapesti sajtótájékoztatón jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai óriáscég, a BYD hamarosan autógyárat épít. A tavaly év végi sajtótájékoztatón Szijjártó Péter és Botka László egyaránt nyomatékkal szólt arról, hogy Szegeden nem lesz akkugyártás. A városvezető ennek kapcsán úgy fogalmazott: „a BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet”.

A Népszava által megszólaltatott, nevük elhallgatását kérő iparági szakértők szerint bár lehet elfogultsággal vádolni a teslamag.de portált, a cikkben szereplő állításnak lehet valóságalapja, mivel

  • az ázsiai gyártó bizonyára nem Kínából tervezi beszállítani az akkukat a Magyarországon készülő elektromos autóihoz,
  • a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el tárolóegységekkel gyárait,
  • a Debrecenben épülő CATL és szegedi gyárak kooperációjának lehetőségét gyengíti, hogy a két város közel kétszázharminc kilométerre található egymástól,
  • ráadásul a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem is kompatibilisek, nem összeépíthetők egymással.

A lap szerint ebből a gondolatmenetből az következhet, hogy a hatékony termelés érdekében a BYD-nak szüksége lehet egy magyarországi akkugyár építésére. Kérdés ezek után, hogy hol jelölnék ki a BYD akkugyárának helyszínét, hiszen a politikusok megnyilatkozásai alapján Szeged kizárható.

A Szeged mellett elektromosautó-gyárat építő BYD-ről friss lapszámunkban olvashatnak bővebben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hajléktalanság – akár két lépésben

Betegség, baleset, alkohol- és drogproblémák, megromlott házasság, bedőlt vállalkozás, uzsorakölcsön, élősködő hozzátartozók – néhány ok, amik könnyen pénztelenséghez vezethetnek, ahonnan pedig sok esetben már csak egy lépés az utcára kerülni. Minderről a Vöröskereszt hajléktalanokat gondozó miskolci intézményének lakói meséltek. 

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.