Egy elektromos autókkal foglakozó német honlap szerint a BYD akkugyárat is akarhat Magyarország déli részén

  • narancs.hu
  • 2024. január 22.

Belpol

A kérdés csak az, hogy hol.

Egy német nyelvű honlap tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – szúrta ki a Népszava a teslamag.de cikkében.

A lap megjegyzi, a bejelentés hitelességét elvben csökkenhetné, hogy az idézett honlap a kínai elektromosautó-gyártó legnagyobb vetélytársához, a Teslához köthető, ám ez önmagában nem feltétlenül jelenti azt, hogy légből kapott az információ. A honlapon megjelenő cikk bevezetőjében olvasható, hogy a Tesla volt az első külföldi elektromos autókat gyártó cég, amely európai üzemet létesített, a BYD pedig kontinentális vetélytársa lesz a Teslának.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, december 22-én, közös budapesti sajtótájékoztatón jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai óriáscég, a BYD hamarosan autógyárat épít. A tavaly év végi sajtótájékoztatón Szijjártó Péter és Botka László egyaránt nyomatékkal szólt arról, hogy Szegeden nem lesz akkugyártás. A városvezető ennek kapcsán úgy fogalmazott: „a BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet”.

A Népszava által megszólaltatott, nevük elhallgatását kérő iparági szakértők szerint bár lehet elfogultsággal vádolni a teslamag.de portált, a cikkben szereplő állításnak lehet valóságalapja, mivel

  • az ázsiai gyártó bizonyára nem Kínából tervezi beszállítani az akkukat a Magyarországon készülő elektromos autóihoz,
  • a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el tárolóegységekkel gyárait,
  • a Debrecenben épülő CATL és szegedi gyárak kooperációjának lehetőségét gyengíti, hogy a két város közel kétszázharminc kilométerre található egymástól,
  • ráadásul a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem is kompatibilisek, nem összeépíthetők egymással.

A lap szerint ebből a gondolatmenetből az következhet, hogy a hatékony termelés érdekében a BYD-nak szüksége lehet egy magyarországi akkugyár építésére. Kérdés ezek után, hogy hol jelölnék ki a BYD akkugyárának helyszínét, hiszen a politikusok megnyilatkozásai alapján Szeged kizárható.

A Szeged mellett elektromosautó-gyárat építő BYD-ről friss lapszámunkban olvashatnak bővebben.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mégsem lesznek luxusbungalók a Pilis legszebbnek tartott tavánál

A kivitelező elállt a tizenkét tóparti „VIP-faház” felhúzásától. A környezetvédő helyi civilek tiltakozását ugyan alaptalannak minősítették, de azzal indokolták visszavonulásukat, hogy váratlanul kiderült, a szomszéd településről durva bűz árad, ami arra is utal, hogy a szennyvízszennyezést a luxusházak helye, a Határréti tó is elszenvedi.