Egy elektromos autókkal foglakozó német honlap szerint a BYD akkugyárat is akarhat Magyarország déli részén

  • narancs.hu
  • 2024. január 22.

Belpol

A kérdés csak az, hogy hol.

Egy német nyelvű honlap tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – szúrta ki a Népszava a teslamag.de cikkében.

A lap megjegyzi, a bejelentés hitelességét elvben csökkenhetné, hogy az idézett honlap a kínai elektromosautó-gyártó legnagyobb vetélytársához, a Teslához köthető, ám ez önmagában nem feltétlenül jelenti azt, hogy légből kapott az információ. A honlapon megjelenő cikk bevezetőjében olvasható, hogy a Tesla volt az első külföldi elektromos autókat gyártó cég, amely európai üzemet létesített, a BYD pedig kontinentális vetélytársa lesz a Teslának.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, december 22-én, közös budapesti sajtótájékoztatón jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai óriáscég, a BYD hamarosan autógyárat épít. A tavaly év végi sajtótájékoztatón Szijjártó Péter és Botka László egyaránt nyomatékkal szólt arról, hogy Szegeden nem lesz akkugyártás. A városvezető ennek kapcsán úgy fogalmazott: „a BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet”.

A Népszava által megszólaltatott, nevük elhallgatását kérő iparági szakértők szerint bár lehet elfogultsággal vádolni a teslamag.de portált, a cikkben szereplő állításnak lehet valóságalapja, mivel

  • az ázsiai gyártó bizonyára nem Kínából tervezi beszállítani az akkukat a Magyarországon készülő elektromos autóihoz,
  • a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el tárolóegységekkel gyárait,
  • a Debrecenben épülő CATL és szegedi gyárak kooperációjának lehetőségét gyengíti, hogy a két város közel kétszázharminc kilométerre található egymástól,
  • ráadásul a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem is kompatibilisek, nem összeépíthetők egymással.

A lap szerint ebből a gondolatmenetből az következhet, hogy a hatékony termelés érdekében a BYD-nak szüksége lehet egy magyarországi akkugyár építésére. Kérdés ezek után, hogy hol jelölnék ki a BYD akkugyárának helyszínét, hiszen a politikusok megnyilatkozásai alapján Szeged kizárható.

A Szeged mellett elektromosautó-gyárat építő BYD-ről friss lapszámunkban olvashatnak bővebben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.