Fidesz-közeli cég készítette a cenzúrázott zuglói közvélemény-kutatást

  • Vári György
  • 2013. január 18.

Belpol

A Bonum Semen, korábbi, ismertebb nevén a Nézőpont Intézet a tulajdonosa annak a cégnek, amellyel Zugló önkormányzata közvélemény-kutatásra kötött szerződést. Az egyelőre ismeretlen összegből készült közvélemény-kutatásból a Papcsák polgármester népszerűségére vonatkozó részt az önkormányzat kitakarta a nyilvánosságra hozatalkor.

November óta vár egy kerületi közvélemény-kutatás adataira Várnai László zuglói LMP-s képviselő. A kutatás eredményét – ahogy a blogjára hivatkozva számos sajtóorgánum megírta – a törvényes határidőt többszörösen túllépve és igen erős szelekciót követően bocsátotta Zugló önkormányzata a képviselő rendelkezésére, például a Papcsák polgármester és a Fidesz–KDNP többségű testület népszerűségére vonatkozó részek hiányoznak. Az viszont így is kiderül belőle, hogy a megbízást a legendásan Fidesz-közeli Nézőpont Intézet (új, kevésbé ismert nevén Bonum Semen) Zrt. tulajdonában lévő cég nyerte el. A Kutatópont Kft.-ről van szó, amelynek ügyvezetője 2012 augusztusának végéig Mráz Ágoston Sámuel volt, jelenlegi első embere Zotter Judit. A Népszava információi szerint a cég fél évvel megalakulása után, 2010-ben a Szerencsejáték Zrt.-től kapott nagyobb megbízást, amire 2011-ben és tavaly is sor került. A 2012-es szerződés keretösszege 165 millió forint volt, alig tízmillióval kevesebb, mint a Kutatópont előző évi árbevétele.

 

 

Mráz Ágoston Sámuel


Mráz Ágoston Sámuel

Fotó: MTI/Beliczay László

 

A Kutatópontot birtokló Bonum Semen viszont jelenleg is Mráz tulajdonában van. Ezt megelőzően azonban volt benne érdekeltsége a jelenleg az NFÜ élén álló Petykó Zoltánnak, a Simicska Lajoshoz sok szálon kötődő dr. Győri Tibor jelenlegi miniszterelnökségi államtitkárnak, de régebben Habony Árpád is vezette a céget, Cselovszki Zoltán pedig, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal meggyengített örököseként funkcionáló Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ vezetője, akinek a neve felmerült korábban Demszky Gábor fideszes kihívójaként is, a felügyelőbizottságnak volt tagja. (Portrénkat Cselovszkiról lásd itt.)

 

Korántsem ez az első üzleti érintkezés a Papcsák Ferenc vezette önkormányzat és különböző Fidesz-közeli érdekeltségek között. Lapunk is foglalkozott például a Hungast Kft. gyermekétkeztetési megbízásával vagy az Itató Nyereg nevű szórakozóhely ügyével. Említhetők volnának még a Heti Válasz vagy a Bencsik-féle Demokrata szerződései is, akárcsak a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap irdatlan  – 2011 bizonyos hónapjaiban egyenként napi több mint 200-as – példányszámban történő önkormányzati megrendelése. Az újságrendelésre vonatkozó adatokat az önkormányzat szintén több hónapos huzavona után adta ki lapunknak.

Arra, hogy hány jelentkező közül, milyen szempontok alapján választották ki Zuglóban épp a Kutatópont Kft.-t, és hogy mennyi pénzt kaptak munkájuk ellenértékeként, Várnai – blogbejegyzésének tanúsága szerint – továbbra sem kapott választ.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.