Az idei Demográfiai Csúcs szervezésére és a komplex kommunikációs feladatokra a nettó 3 milliárd 837,9 millió forint keretösszegben szerződött le Balásy Gyula cégeivel a megrendelő Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Nonprofit Zrt. – adta hírül az rtl.hu. Áfával növelve a megbízás keretösszege 4 milliárd 874,1 millió, ennek 30 százaléka, nettó 1 milliárd 151,3 millió forint úgynevezett opciós összeg, a fennmaradó 70 százalékot viszont biztosan lehívja a megrendelő.
Ahogy korábban megírtuk, a rendezvényt 2015-ben tartották meg először, akkor még Budapesti Demográfiai Fórum néven, közvetlenül a menekültválság után. Orbán akkor a rendezvényen arról beszélt, hogy „Európában nem PC dolog demográfiai kérdésekről beszélni”, és hogy bevándorlás helyett családokra épülő Európát akar. A második alkalommal 2017-ben az éppen akkor zajló „politikai, szellemi fordulatról” számolt be, 2019-ben pedig arról értekezett, hogy a népességfogyás csak Európára jellemző, ami szerinte a világháborúk következménye; továbbá a magyar családpolitika a hagyományos családokat támogatja és nemzeti alapon áll, miközben az Európai Uniónak kifejezetten „családellenes” döntései is vannak. A 2021-es fórumról itt írtunk részletesen:
Az idei eseményről jelenleg annyit lehet tudni, hogy a rendezvényszervezési és komplex kommunikációs feladatokat Balásy Gyula két cége, a Lounge Event Kft. (korábban Moonlight Event Kft.) és a Visual Europe Zrt. alkotta konzorcium nyerte. Balásy Gyula két cége, a New Land Media és a Lounge Design 2018 óta monopolhelyzetben van az állami kommunikációs piacon. Balásy korábban megtiltotta, hogy szerepeljen a neve a Marketing&Media magazinban a legbefolyásosabb magyar médiavezetők listáján, erről lapunk is beszámolt.