Káel Csaba a homofób törvényről: a gyerekekről és nem az LMBTQ-emberekről szól

  • narancs.hu
  • 2023. április 16.

Belpol

A filmügyi kormánybiztos egy rádiófelvétel során fejtette ki álláspontját. 

Március 21-én nyilvános, regisztrációhoz kötött eseményt hirdettek meg a Zeneakadémiára: a BBC World Service a Solti Teremben készíti a The Art Hour On Tour nevű műsorának rádiófelvételét, ami április 15-én, szombaton került adásba – írja a Telex

Az angol nyelvű beszélgetésen meghívott vendég volt Káel Csaba filmügyi kormánybiztos is, ezért a BBC tudott kérdezni tőle arról, hogy mit gondol az LMBTQ-ellenes pontokat is tartalmazó „pedofiltörvényről” is. Káel azt felelte a BBC-nek és a közönségnek, hogy

„az a törvény fontos, mert gyerekekről szól, nem az LMBTQ-emberekről”

A közönség erre hangosan és érezhetően felháborodott. 

Káel Csaba

 
Káel Csaba
Fotó: Sióréti Gábor
 

A filmbiztos elmondta, hogy tavaly stúdióvezetőknek elküldték ezt a gyerekvédelminek nevezett törvényt, de senkinek nem volt vele szemben kifogása, írja a Telex. 

A törvény nemzetközi szinten nagy felháborodást váltott ki, 15 uniós tagország jelezte, hogy részt vesz az Európai Bizottság (EB) oldalán a melegek jogait sértő törvényi rendelkezések miatt Magyarország ellen indított európai perben

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.