Nem mondott igazat a BKK vezérigazgatója, de a 18 éves fiatal rögtön helyretette

  • narancs.hu
  • 2017. július 24.

Belpol

Dabóczi Kálmán valamiért nem hagyja abba a mellébeszélést. És szerinte a BKK nem is felelős.

Ma reggel a Rádió 1-nek adott interjút Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója, aki a Balázsék című műsorban arról is beszélt, hogy az e-jegyrendszer hibáját jelentő 18 éves fiatal (aki 50 forintért vett bérletet a másfél hete elindult rendszerben, majd ezt rögtön jelezte a BKK felé, mire a fejlesztő T-Systems feljelentette, a rendőrök meg a lakásából vitték el kihallgatásra) szerinte eleve olyan e-mail címre küldte el a hibát jelző levelét, ami automatikusan generált, és direkt kérik, hogy ide ne írjon senki, mert a kutya nem olvassa. Dabóczi azt is mondta, szerinte az lett volna a helyes magatartás, ha a fiatal előbb őket keresi meg és nem sajtót, illetve nem egy rossz címre küldi a levelét. De beszélt arról is, hogy a hibákért a BKK nem, csak a T-Systems a felelős.

false

 

Fotó: MTI/Mohai Balázs

Ám miután az etikus hacker meghallotta, miket nyilatkozott ma reggel Dabóczi, rögtön nyilvánvalóvá tette a Facebookon, hogy amit a BKK vezérigazgatója állít, szimplán nem igaz, lévén ő két BKK-s címre is elküldte a levelét, és az egyik (bkk [at] bkk [dot] hu) ezek közül éppen az volt, amelyet a BKK-vezér úgy emlegetett a rádióműsorban, hogy ide kellett volna küldeni az üzenetet. A fiatal kirakott egy képernyőfelvételt is, amin tényleg látszik, hogy levelét a Dabóczi által emlegetett címre is elküldte.

Ma este egyébként tüntetést szerveznek a BKK ellen, amellyel kapcsolatban a szervezők azt írták, hiába kért bocsánatot a fejlesztő T-Systems, továbbra is indokoltnak tartják a demonstrációt.

(hvg.hu, 444.hu, Balázsék)

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.