Nem mondott igazat a BKK vezérigazgatója, de a 18 éves fiatal rögtön helyretette

  • narancs.hu
  • 2017. július 24.

Belpol

Dabóczi Kálmán valamiért nem hagyja abba a mellébeszélést. És szerinte a BKK nem is felelős.

Ma reggel a Rádió 1-nek adott interjút Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója, aki a Balázsék című műsorban arról is beszélt, hogy az e-jegyrendszer hibáját jelentő 18 éves fiatal (aki 50 forintért vett bérletet a másfél hete elindult rendszerben, majd ezt rögtön jelezte a BKK felé, mire a fejlesztő T-Systems feljelentette, a rendőrök meg a lakásából vitték el kihallgatásra) szerinte eleve olyan e-mail címre küldte el a hibát jelző levelét, ami automatikusan generált, és direkt kérik, hogy ide ne írjon senki, mert a kutya nem olvassa. Dabóczi azt is mondta, szerinte az lett volna a helyes magatartás, ha a fiatal előbb őket keresi meg és nem sajtót, illetve nem egy rossz címre küldi a levelét. De beszélt arról is, hogy a hibákért a BKK nem, csak a T-Systems a felelős.

false

 

Fotó: MTI/Mohai Balázs

Ám miután az etikus hacker meghallotta, miket nyilatkozott ma reggel Dabóczi, rögtön nyilvánvalóvá tette a Facebookon, hogy amit a BKK vezérigazgatója állít, szimplán nem igaz, lévén ő két BKK-s címre is elküldte a levelét, és az egyik (bkk [at] bkk [dot] hu) ezek közül éppen az volt, amelyet a BKK-vezér úgy emlegetett a rádióműsorban, hogy ide kellett volna küldeni az üzenetet. A fiatal kirakott egy képernyőfelvételt is, amin tényleg látszik, hogy levelét a Dabóczi által emlegetett címre is elküldte.

Ma este egyébként tüntetést szerveznek a BKK ellen, amellyel kapcsolatban a szervezők azt írták, hiába kért bocsánatot a fejlesztő T-Systems, továbbra is indokoltnak tartják a demonstrációt.

(hvg.hu, 444.hu, Balázsék)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.