Osváth Zsolt: Nem a konfliktus visel meg a legjobban, hanem az, hogy ez már elvárás

  • narancs.hu
  • 2024. április 1.

Belpol

Az influenszer-vállalkozó szerint mivel az emberek megismerték a múltját, ezért rájöttek, hogy amiről beszél, az nem kamu. 

„Három éve úgy nyilatkoztam, hogy félek a közéleti szerepvállalásaim miatti megtorlástól. Erre megkaptam a propagandasajtótól, hogy miről beszélek, nekem itt mindent szabad, vállalkozásaim vannak. A tartalomgyártók által szervezett tüntetés után beindult ellenem a gépezet. Ez a videó is a lejárató kampány alatt került ki, de pont ellentétes hatást keltett” – nyilatkozta Osváth Zsolt a hvg360-nak.

Az influenszerről az első tévés szereplése került ki az internetre nemrégiben: 14 éves korában, még a gyermekotthon lakójaként a Mónika-show vendége volt. A műsorban megjelent édesapja, akivel azt osztotta meg, hogy lett egy káros szenvedélye. Úgy tűnt, hogy kiemelhetik az intézetből, ami végül nem történt meg. 

„Nem jó érzés látni a gyerekkori naivitásomat, hogy mennyire hittem a felnőtteknek, kicsit el is érzékenyültem rajta, de még jobban meghatódtam a kommentektől.

Az emberek rájöttek, hogy amiről beszélek, nem kamu.

Nem úgy állok ki a gyerekvédelemért, az alkoholizmus vagy a családon belüli erőszak ellen, hogy egy budai nagypolgári lakásban olvastam róla könyvben” – fogalmazott Osváth az interjúban. 

Rákérdeztek a kegyelmi ügy után szervezett influenszer tüntetésre is, melyre 100-150 ezer ember látogatott ki. „Kilenc barát összeállt, megszervezett egy tüntetést. Lehet, hogy lesz még olyan közügy, amiért újra összeállunk, de mi arra az egy napra szerveződtünk. Aki tőlünk várt megoldást, azt a saját vágyálmai csapták be. Mi ilyet nem ígértünk, jelenleg képtelenek is lennénk rá. Bele se merek gondolni, ha pártot alapítottam volna, mi szakadna rám”. 

Az itthoni LMBTQ-helyzettel kapcsolatban azt mondta, az, hogy meleg, de családot szeretne, egyes sajtóorgánumok szerint önmagában veszélyes melegpropaganda. „De ha az a kérdés, hogy Salgótarján mellett megvernek-e valakit, mert meleg, erről nem tudok nyilatkozni. Persze ettől még ismerem a helyzetet, hiszen rengeteg levelet kapok. Megyek, ha kell, de egy LMBTQ-aktivista és köztem az a különbség, hogy ő akkor is megy, ha nem kell”. 

A nyilvánosságban zajló sok vitájával kapcsolatban azt mondta, nem véletlenül van gyomorbaja. „Nem is a konfliktus visel meg a legjobban, hanem az, hogy ez már elvárás”. 

Osváth Zsolttal a gigantikus tüntetés után készített interjút a Magyar Narancs. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.