Osváth Zsolt: Nem a konfliktus visel meg a legjobban, hanem az, hogy ez már elvárás

  • narancs.hu
  • 2024. április 1.

Belpol

Az influenszer-vállalkozó szerint mivel az emberek megismerték a múltját, ezért rájöttek, hogy amiről beszél, az nem kamu. 

„Három éve úgy nyilatkoztam, hogy félek a közéleti szerepvállalásaim miatti megtorlástól. Erre megkaptam a propagandasajtótól, hogy miről beszélek, nekem itt mindent szabad, vállalkozásaim vannak. A tartalomgyártók által szervezett tüntetés után beindult ellenem a gépezet. Ez a videó is a lejárató kampány alatt került ki, de pont ellentétes hatást keltett” – nyilatkozta Osváth Zsolt a hvg360-nak.

Az influenszerről az első tévés szereplése került ki az internetre nemrégiben: 14 éves korában, még a gyermekotthon lakójaként a Mónika-show vendége volt. A műsorban megjelent édesapja, akivel azt osztotta meg, hogy lett egy káros szenvedélye. Úgy tűnt, hogy kiemelhetik az intézetből, ami végül nem történt meg. 

„Nem jó érzés látni a gyerekkori naivitásomat, hogy mennyire hittem a felnőtteknek, kicsit el is érzékenyültem rajta, de még jobban meghatódtam a kommentektől.

Az emberek rájöttek, hogy amiről beszélek, nem kamu.

Nem úgy állok ki a gyerekvédelemért, az alkoholizmus vagy a családon belüli erőszak ellen, hogy egy budai nagypolgári lakásban olvastam róla könyvben” – fogalmazott Osváth az interjúban. 

Rákérdeztek a kegyelmi ügy után szervezett influenszer tüntetésre is, melyre 100-150 ezer ember látogatott ki. „Kilenc barát összeállt, megszervezett egy tüntetést. Lehet, hogy lesz még olyan közügy, amiért újra összeállunk, de mi arra az egy napra szerveződtünk. Aki tőlünk várt megoldást, azt a saját vágyálmai csapták be. Mi ilyet nem ígértünk, jelenleg képtelenek is lennénk rá. Bele se merek gondolni, ha pártot alapítottam volna, mi szakadna rám”. 

Az itthoni LMBTQ-helyzettel kapcsolatban azt mondta, az, hogy meleg, de családot szeretne, egyes sajtóorgánumok szerint önmagában veszélyes melegpropaganda. „De ha az a kérdés, hogy Salgótarján mellett megvernek-e valakit, mert meleg, erről nem tudok nyilatkozni. Persze ettől még ismerem a helyzetet, hiszen rengeteg levelet kapok. Megyek, ha kell, de egy LMBTQ-aktivista és köztem az a különbség, hogy ő akkor is megy, ha nem kell”. 

A nyilvánosságban zajló sok vitájával kapcsolatban azt mondta, nem véletlenül van gyomorbaja. „Nem is a konfliktus visel meg a legjobban, hanem az, hogy ez már elvárás”. 

Osváth Zsolttal a gigantikus tüntetés után készített interjút a Magyar Narancs. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.