Sára Botond tovább küzd azért, hogy bezárathassa Iványi Gáborék iskoláit

  • narancs.hu
  • 2024. október 2.

Belpol

Két nappal a tanévkezdés előtt törölték a MET iskoláit és óvodáit.

A Magyar Evangéliumi Testvérközösség iskolái jogvédelmet kaptak a bíróságtól, de a Fővárosi Kormányhivatal fellebbez ellene – írja a hvg.hu. Pedig a Sára Botond vezette Budapest Főváros Kormányhivatala korábban azt ígérte, hogy tiszteletben tartja a Fővárosi Törvényszék döntését.

A jogvédelmi kérelmet azután nyújtotta be Iványi Gábor csapata, mert két nappal a tanévkezdés előtt a kormányhivatal törölte a nyilvántartásból a MET iskoláit és óvodáját. A döntés a szegedi Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnáziumot is ugyan úgy érintette, mint a budapesti intézményeket. A Szegedi Törvényszék hamar megalapozottnak nevezte a jogvédelmi kérelmet: „Köztudomású tény, hogy az Intézmény tanulóinak jelentős hányada sajátos nevelési igényű gyermek, akik számára a tanulási környezet megváltoztatása, beilleszkedés az új osztályközösségekbe, az új nevelőkkel való kapcsolat kialakítása jelentős nehézségeket okoz.”

A fővárosi kormányhivatal arra hivatkozva törölte az intézményeket a nyilvántartásból, hogy a MET mint fenntartó a jelentős köztartozásai és közüzemi díjtartozásai miatt nem képes biztosítani a Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, valamint a Wesley Kincsei Általános Iskola és Gimnázium törvényben előírt működési feltételeit. De szeptember elején az is kiderült, hogy jóval több adóssága van a kormányhivatalnak. Sára Botond intézménye 150 milliós tartozást róttak fel Iványi Gáboréknak, a fővárosi kormányhivatal júliusban 424 millióval tartozott. Október 1-én szolidaritási akciót szervezett a NoÁr Iványi Gábor közössége mellett, korábban pedig milliókat gyűjtöttek a részükre.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.