Új, nagyobb NER-jachtra bukkant az Átlátszó

  • narancs.hu
  • 2021. július 29.

Belpol

A Seagull MRD (Sirály) egy máltai offshore cégé, az pedig Szíjj Lászlóé.

Ötven méter hosszú, 499 tonnás, acél és alumínium az anyaga, háromszintes, Seagull MRD a neve, Livornóban épült, máltai zászló alatt járja az Adriai-tengert: ezt írja az Átlátszó a hajóról, amely az L&L Charter nevű máltai offshore cégé, amelynek végső tulajdonosa Szíjj László. Az üzletember a leggazdagabb magyarok közé tartozik,  a Forbes szerint, vagyonát 207,4 milliárdra becsülik. Tavaly egy másik hajóján, a Lady MRD-n fényképezte, szintén az Átlátszó Szijjártó Péter külügyminisztert, pihenés közben.

A Seagull MRD tavaly épült a Benetti cég gyárában. Ez a hajótípus a Custom családba tartozik, egyedi megrendelésre készül a legtöbbet fizető vevőknek, akik – a cég honlapja szerint – mernek álmodni, értékelik a minőséget és a különleges részleteket, a legjobbat akarják, és „nem félnek lehetetlent kérni.” A hajót együtt tervezik a megrendelővel.

A luxusjacht árát nem tudta meg az Átlátszó, azt sem, mennyien férnek el rajta.

Egy hasonló méretű hajóról viszont lehet tudni, hogy 10,5 milliárd forintért cserélt gazdát tavaly.

A hajó tulajdonosa az utóbbi tíz évben lett Magyarország egyik legvagyonosabb embere építőipari cégei révén, jelentős részben állami és önkormányzati megrendeléseknek köszönhetően.

A Seagull magyarul Sirály. Az Adriai-tengeren biztosan jár néhány ilyen nevű jacht, így hívták Tito marsall kedvenc hajóját is. 

A leadkép forrása: Átlátszó/Navis Marine/Facebook

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.