Varga Judit a rendőrségi túlkapásokról: "csak az nem hibázik, aki nem dolgozik"

  • narancs.hu
  • 2020. május 16.

Belpol

Az igazságügyi miniszter az ATV-ben magyarázta, miért vittek be a rendőrök a véleményük miatt ellenzéki hangadókat.

"Előfordul, hogy a hatóságok tévednek" - ezzel magyarázta Varga Judit az ATV vendégeként azt, hogy ezen a héten előbb egy szerencsi idős férfit, majd egy gyulai ellenzékit vitt be rémhírterjesztés gyanújával, miközben az előbbi politikai véleményét fejezte ki a kormány munkáját minősítve, az utóbbi egy kétségtelen tényt rögzített.

Arról, hogy a gyulai Csóka-Szűcs Jánost, a Kossuth Kör helyi vezetőjét, a Momentum tagját szerda hajnalban a nagy erőkkel kiszálló rendőrség bevitte kihallgatásra, a Narancs.hu számolt be elsőként. Később az ügyészség elsimerte, hogy a férfi nem követett el bűncselekményt. Csóka-Szűcs tapasztalatairól interjút adott lapunknak, azt mondta, őt nem fogják megfélemlíteni. A gyulai eset időközben az Európai Parlamentben is téma lett, az ellenzék pedig tüntetést szervezett a városban a férfi védelmében.

Péntek este Varga azt mondta, "csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”. Arról is beszélt, hogy miértb nem ment el a miniszterelnök az EP-vitára, miért Belgrádot választotta Brüsszel helyett: „veszélyhelyzet közepén vagyunk, sokkal precízebben megszervezettek a miniszterelnöki utazások”.

Figyelmébe ajánljuk

Ezért nem költenek tömegek kultúrára

De miért nem? Hiszen a legtöbbünknek van igényünk a minőségi szórakozásra, nem lehet elegendő az ostoba sorozat a tévében. Mennyibe kerül a rendszeres kultúrafogyasztás, hányan engedhetik meg maguknak azt az életszínvonalat, amibe ez belefér?

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.