tévésmaci

A kacsa és a poroltó

  • tévésmaci
  • 2022. augusztus 3.

Film

Amikor Sztupa és Troché már feltűnően fészkelődtek, Óvári et. elhagyta végre a jópofáskodással habzatott bratyizási kísérleteit, s rátért a lényegre.

Legitimációra van szükségünk, nemzetközi szinten is. Ezért elindult egy program a világhírű, de sajna külföldön élő magyarok megnyerésére. Na, nem az, hogy fényképezkedjenek velünk, csak egy-két jó szó itt-ott, a nemzetközi sajtóban, egy kis hazalátogatás, balatoni anzix, tudják, tudjátok, hogy megy ez. Persze a speciális esetekhez komoly szakértelemre, tapasztalt emberekre lesz szükség, itt léptek be ti a képbe, ha megengeditek. Sztupa mintha bólintott volna. Tudjátok, van ez a Lefty, na, az a külszolgálati jelentések szerint magyar, tudjátok, a Pancho és Leftyből, én nem ismerem őket, de azt mondják, hogy az valami Stan és Pan, nagyon híresek Amerikában, s a feljegyzések is azt igazolják, hogy Ohióban, Clevelandben él, és ott mindenki magyar. És hát Leftynek hívják ugye, az magyarul balog, sőt Balogh, h-val, tudjátok. Nincs kétség. Ön hülye, és ne mondja azt többször nekünk, hogy tudjátok, mondta Troché, majd elutaztak Clevelandbe. Nem volt egyszerű, minisztériumi kocsi vitte őket Schwechatra, átszállás Frankfurtban, beletelt vagy két napba, de a neheze csak ott jött. Végigjárni az olcsó hoteleket még akkor is strapás volt, ha kitántorgott magyar segítőik mindenhová hurcolták őket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.