Film

A legkúlabb nap

  • Szabó Ádám
  • 2016. július 9.

Film

Tengerpart, fehér homok, koktélok és szalmakalap – mind kipipálva; hőseink nagyjából bevégezték, ott tartanak, ahova a legtöbb filmben csak szeretnének eljutni. Ők viszont egy hospice házból szöktek ide, kölcsönautókat és hitelben vásárolt ékszekeret elzálogosítva. Legjobb tudomásuk szerint ugyanis daganatuk és tüdőelégtelenségük miatt úgyis csak néhány nap, esetleg hét van nekik hátra – azt meg mégsem tölthetik paradicsomi körülmények között. Inkább nekivágnak Afrikának, hogy különböző veszélyes helyzetek után egymás képébe ordíthassák, hogy így is lehet élni. Meg azért is, hogy elvarrják vagy inkább összekuszálják azt a maradék néhány szálat, ami még ehhez a világhoz köti őket.

A nagy könyv szerint előírt minden hangulatot végigjátszik a film, néha kicsit mindkét irányban túl is tolja, ráadásul baromira csapongóan akar sokat markolni. Cserébe viszont bőven fog is. Igazi hullámvasút, az a fajta, aminek minden kanyarját ismerjük, mégis élvezet rajta ülni. Kellően vicces, a kiváló casting pedig a néha közhelyes jelenetek alatt is szállítja az érzelmi töltetet: az egyik főszereplőnk még egy utolsó pillantást vetne soha nem látott lányára, a másik a szüzességét szeretné elveszteni, miközben kalandjukról videós blogban számolnak be, egyfajta last minute-hírességre törve. A legkúlabb nap nem mentes a szentimentalitástól, de két, kötelező dramaturgiai elem között mer fricskázni velünk, és szellemesen a képünkbe vágni olyan igazságokat, hogy hát igen, ez se úgy sikerült, ahogy terveztük, és akkor mi van?

Forgalmazza a Big Bang Média

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.