Animációs film

A Lego kaland

  • - kg -
  • 2014. március 27.

Film

Minek küszködni a Star Wars ikszedik részével vagy a Batman évtizedenkénti megújításával, amikor a legófigurák már rég lejátszották ezt a meccset, sőt, arra is veszik a bátorságot, hogy némi önkritikával viszonyuljanak az ikonikus univerzumokhoz?

A Lego kaland című legófilm maga a filmek filmje, melyben Dumbledore és Gandalf, Superman és Batman, Han Solo és Chewbacca, a Transformers széria és Indiana Jonesék keverednek egymással, de a nyolcvanas évek retró legóűrhajósa is feltűnik a legújabb legócsúcsmodellek mellett. Jogos a kérdés, hogy amit látunk, az nem egy gigantikus legókatalógus-e (dehogynem), melynek megtekintése heveny legó-felvásárlási lázat fog okozni a célközönség köreiben (azt fog). Ilyen alapon persze az éves hollywoodi Disney-termés felét is el lehet intézni, s épp ezért nem is ez a lényeg, sokkal inkább az, hogy mennyi szellem fér a totalitárius legóállam egyszerű legóalattvalójának felemelkedéséről szóló üdvtörténetbe. Legutóbb a Rontó Ralph című gyerekdarab demonstrálta, hogy az öntudatra ébredt gyerekjátékok abszolút alkalmasak a főszerepre, és nincs ez másképp most sem: a kis sárgafejűek és piciny kampókezűek, miközben hatalmas eladásösztönző erővel bírnak, simán verik az élő szereplős kontingenst. Kinek kell Tom Hanks, ha Lego Lajos simán lejátssza őt egy hajóeltérítési drámában, és minek ide Scarlett Johansson, amikor Lego Mici még nála is szexibb. És a legjobbat még nem is mondtuk: A Lego kaland egy szellemes, látványos, a mindenkiben élő legóst megszólító, epikus termékkatalógus, mely filmnek sem utolsó.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.