Film

A maflás

Film

Ha úgy gondoljuk, hogy az iskolák büdzséjének csökkentésén csak sírni lehet, akkor itt az ellenpélda: Franc Coraci épp abból indul ki, hogy milyen vicces helyzeteket szülhet, ha egy tanár saját bőrére elhatározza: valahogy előteremti a mondott költségvetési hiányt.

Scott Voss, a flegma, saját óráit is lekéső, lusta biosztanár ugyanis amikor megtudja, hogy kirúgás fenyegeti idős zenebolond kollégáját (Henry Winkler), alkalmi hősnek felcsapva elhatározza, hogy megmenti barátját, és utcai harcosként összepofozza a kellő pénzösszeget. Nem mellékes motiváció persze az is, hogy befűzze a suli ápolónőjét (Salma Hayek), amihez az ápolgatásra szoruló megmentő szerepe látszik a legmegfelelőbbnek. Scott végül - hogy tanulság is legyen - ráébred a tanári lét értelmére, és afféle bioszos Holt Költők Társasága-vezérré lép elő. De nagy jellemfejlődéseket azért nem kell várnunk, hiszen ez a film az, ami: könnyű, nagyon könnyű, de elég szórakoztató kis esti komédia. A színészek hozzák az elvárt színvonalat, a poénok általában jókor és jó helyen csattannak, akárcsak Scott ütései. A maflás tán valami egyveleg családi vígjátékokból, pedagóguskarikatúrákból és a fogvédőköpködős bunyós filmekből.

Az persze erősen kérdéses, hogy valóban összeköti-e ezen műfajok szerelmeseit, de mindenképpen igyekvő és mulattató próbálkozás. Voltaképpen megoldási javaslatnak sem utolsó; ha ugyanis minden kötél szakad, a pedagógusi életpályamodell utolsó rubrikájába talán még bevéshető a "ketrecharcos" titulus. És ez: komédia. Nem is kérdés.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.