DVD

A virág románca

  • - kg -
  • 2016. május 14.

Film

Alan Rickman néhanapján rendezett is; a nemrég elhunyt nagy angol színész túlzásba azért nem vitte a dolgot, ’97-ben megcsinálta a Téli vendég című anya-lánya drámát, tavalyelőtt pedig A virág románca című tájépítészeti love storyt. Előbbiben Emma Thompsonra osztott főszerepet, akivel az Értelem és érzelemben játszott együtt, utóbbiban Kate Winslet lett fő támasza, akivel; igen, vele is az Austen-adaptációban dolgozott. Rendezőként Rickman nagy pechje, hogy második filmjéhez csak a kosztümökből kapott első osztályú holmit, a sztori távolról sem austeni minőség. Pedig tájépítészekről filmet készíteni remek ötlet, szerelmes tájépítészekről még ennél is remekebb, a Napkirály tájépítészeinek románcát megénekelni meg… Mi ez, ha nem a fokozás csúcsa, a kertépítészet és a királyi intrikák találkozása, Versailles mint park, és Versailles mint grandeur és gloire szép párhuzama! Ja, és mindez a mellékszereplők, a két tájépítész egymásba gabalyodó párhuzamosainak finom ábrázolásával. Plusz parókák, piperkőcök és Stanley Tucci, az amerikai vendég a sok angol között. Van egy belgánk is: a „hova álljanak a belgák” dilemmát Matthias Schoenaerts (kertépítész 1.) oldja fel profi módon – a belgák ezúttal franciát játszanak, angolul beszélnek, és első látásra belehabarodnak Kate Winsletbe (tájépítész 2.). Az udvari intrikákat és kerti rivalizálást ígérő, ám hamar elszerelmesedő sztorit a színészek viszik el hátukon: Rickman, a rendező ízlésbeli bizonytalanságaiért Rickman, a színész tökéletes rickmankedése kárpótol.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.