DVD

A virág románca

  • - kg -
  • 2016. május 14.

Film

Alan Rickman néhanapján rendezett is; a nemrég elhunyt nagy angol színész túlzásba azért nem vitte a dolgot, ’97-ben megcsinálta a Téli vendég című anya-lánya drámát, tavalyelőtt pedig A virág románca című tájépítészeti love storyt. Előbbiben Emma Thompsonra osztott főszerepet, akivel az Értelem és érzelemben játszott együtt, utóbbiban Kate Winslet lett fő támasza, akivel; igen, vele is az Austen-adaptációban dolgozott. Rendezőként Rickman nagy pechje, hogy második filmjéhez csak a kosztümökből kapott első osztályú holmit, a sztori távolról sem austeni minőség. Pedig tájépítészekről filmet készíteni remek ötlet, szerelmes tájépítészekről még ennél is remekebb, a Napkirály tájépítészeinek románcát megénekelni meg… Mi ez, ha nem a fokozás csúcsa, a kertépítészet és a királyi intrikák találkozása, Versailles mint park, és Versailles mint grandeur és gloire szép párhuzama! Ja, és mindez a mellékszereplők, a két tájépítész egymásba gabalyodó párhuzamosainak finom ábrázolásával. Plusz parókák, piperkőcök és Stanley Tucci, az amerikai vendég a sok angol között. Van egy belgánk is: a „hova álljanak a belgák” dilemmát Matthias Schoenaerts (kertépítész 1.) oldja fel profi módon – a belgák ezúttal franciát játszanak, angolul beszélnek, és első látásra belehabarodnak Kate Winsletbe (tájépítész 2.). Az udvari intrikákat és kerti rivalizálást ígérő, ám hamar elszerelmesedő sztorit a színészek viszik el hátukon: Rickman, a rendező ízlésbeli bizonytalanságaiért Rickman, a színész tökéletes rickmankedése kárpótol.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.