Film

Éjszakai ragadozók

  • - kg -
  • 2016. december 17.

Film

Nem kell divattervezőnek lenni, hogy mutatós embereket gusztusosan fényképezzünk, de azért nem árt: Tom Fordnak, a divatkirályból lett filmrendezőnek mindez nagyon megy, ilyen odaadóan még sosem filmezték le Amy Adams vizes testét és Jake Gyllenhaalt a zuhany alatt. Ford úgy képes megmutatni a finom kidolgozású testeken lefutó vízcseppeket, ahogy erre csak kevesen voltak képesek eddig a mozgókép történetében. Művész született, egy egyszerre érzelmes és hideg tekintetű auteur, aki úgy tudja a híres testeket elhelyezni a térben – legyen az egy rideg üvegpalota vagy a texasi sivatag sivár végtelenje –, hogy nincs az a parfümreklám, mely a nyomába érhetne. Ami a vízcseppek folyását illeti, az éppúgy drámai célt szolgál, mint a színészek szenvedése. Két talányosan összeérő történetben szenvednek és szenvedve zuhanyoznak a sztárok; Adamsnek egy szigorú feketébe öltöztetett csúcsművészeti csúcsmunkatárs, egy vastag keretes dizájnszemüvege mögül fuldokolva pislogó galerista figurája jutott, míg Gyllenhaal kettős szerepben tesz-vesz. Hol a sivatagban szenved el szörnyű csapásokat, hol egy párkapcsolati drámában néz jelentőségteljesen Amyre. A sok kényelmes talányból – ki kinek a képzeletében mit csinál –, és a művészien keretezett szimbólumokból egyvalami biztos: Tom Ford kirakatrendezőnek kimagasló. Még nem egészen egy Lynchbe oltott, Hitchcockkal keresztezett Bergman, de remekül játssza a művészt. Testeket közelről, felhőket messziről, utakat felülről nagyon tud. Csak ezt a fránya mondanivalót, azt nem kéne erőltetni.

Forgalmazza az UIP – Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.