Azonban akad, aki még a szokottnál is érzékletesebben igazolhatja ezt az állítást, s ilyen férfiú Ronit Kertsner 2010-es dokumentumfilmjének hőse is. Romuald Waszkinel lengyel katolikus pap ugyanis azonos Jacob Weksler holokauszt-túlélővel, ám az ő története nem valamiféle kalandos identitásbújócskát tár a nézők elé, sokkal inkább annak fájdalmas példázatát kínálja, hogy az amúgy olyannyira természetes, párhuzamos identitások az egyén és a külvilág számára egyaránt súlyos problémát, s jószerint áthidalhatatlan szakadást eredményezhetnek. A származására felnőttként ráébredő lublini egyetemi pap tanár szülőhazájában a lengyel katolikus egyház antiszemitizmusával kerül szembe, míg az Izraelben felkeresett vallásos kibucban a saját zsidóságát megélni vágyó pap katolicizmusa bizonyul zavaró tényezőnek. Jóllehet, a csendben s egyszersmind megrendítően tépelődő Romuald atya nem a katolikus dogmákhoz ragaszkodik, hanem csakis Jézushoz, aki zsidó és keresztény volt egy személyben, s akit megtagadni képtelenség lenne. A történetből kirajzolódó emberi tragédia, a szó szerint életbevágó kérdés eldönthetetlensége, s egészen profánul fogalmazva, a szerencsés szereplőválasztás mellékessé, sőt szinte bocsánatossá teszi a film iskolás elbeszélésmódját, amely hol a pátosszal, hol a keresetlenség mímelésével tesz próbát. Igaz, amint azt a fent említett két világvallás tanításából is tudhatjuk, akár már egyetlen igaz ember hatalmas dolgokra lehet képes. Hát akkor hogyan is ne lenne elegendő a helyét hasztalan kereső Weksler-Waszkinel szereplése egy dokumentumfilm sikeres elkészítéséhez?
Figyelmébe ajánljuk
Hiába nem tájékozódik jogból Varga Judit, az őt jogtudósként foglalkoztató munkahelye elégedett vele
Agyrohasztó videókkal hódítaná meg a TikTok-generációt a Fidesz
BYD-ügy: gúzsba kötötte a Kúria a bíróság kezét
Elmeszelték az ítéletet, amely több kártérítést adott volna a kínai autógyár számára kisajátított földek gazdáinak Szegeden.
Beszámoló az Iron Maiden-élményparkból - FOTÓK
A zenekar odáig ment a saját szobrának építésében, hogy már a koncertjei is komplett élménycsomagot nyújtanak szeánsszal, közös programokkal és okostelefonos kiegészítőkkel.
"Ha itt valaki azt mondja a színpadon, hogy nem beszélt az anyjával négy éve, az igaz"
Nem jött be: 10,2 milliárd forintot vont el az államkincstár Budapesttől
Hiába kért a főváros jogsegélyt a bíróságtól, a döntés meghozatala előtt a Magyar Államkincstár inkasszót hajtott végre. Karácsony Gergely főpolgármester szerint a lépés jogtalan volt. Az önkormányzat drasztikus forrásmegvonásokra készül.
Budapest egyelőre megúszta, nem inkasszálta az államkincstár a számláit
FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után nem sokkal kiderült, hogy a Magyar Államkincstár mégis inkasszálta a szóban forgó 10,2 milliárd forintot.
A képekbe dermedt vágy
Pasztell túlsúly
A francia bohózatok 19. századi mesterének Chat en poche (szó szerinti fordításban: Macska a zsebben) című vígjátéka Máté Gábor legújabb rendezése.
Fától fáig
- - turcsányi -
A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.
Kis nagy érzelmek
Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.