tévésmaci

Hotel Majom

  • tévésmaci
  • 2022. március 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché megfestették a telet, csak Sztupa használt ecsetet, palettát, kéket és kármint, de ő annál inkább.

Kezdjük azon, hogy imádott beöltözni, egy jó jelmez a siker kulcsa, vallotta. Kedvence ugyan a munkásruha volt, azzal a bizonyos kőművész dekoltázzsal, de festőnek is nagyon tudott kinézni, tényleg, mint a Tanyaszínház első Cavaradossija, amikor III. Bangó Ernő kíséretével nyomja a Képáriát a falu legszebb lányának, akkora svájci sapkája volt például, mint egy malomkerék, a köpenye meg végig a hátán harmonikázott hosszában, a körme alatt terpentin; törlőrongy és ecsettálak körülötte mindenfelé. Ehhez képest olyat festett, hogy az majd’ megszólalt, a hava szikrázott, a szereplői akár Bruegel varázsütésre valószerűvé s huszadik századivá egyenesedő hősei, színtiszta természet a hiperrealizmus tanácstalansága nélkül, marha nagy jókedvében a világnak. Semmi giccs, semmi „téli táj”, mégis tél volt, s minden és mindenki téli dolgát tette, például fáztak és húzták a ródlit. Meg nem mondtad volna, hogy nem művész pingálta. Troché szavakkal dolgozott. Úgy elmesélte a telet, mint annak a rendje, egy szuszra. Beszélt ő mindenről, hóemberről, szikrát szóró gőzvasútról, bekecsről, kucsmáról és a táltos istennyiláról, Ómafa meg a jobb kezével csapkodta a bal vállát, s a ballal a jobbat, ahogy a fázást a színészeknek tanítják az iskolában, s másra sem vágyott a beszéd hallatán, csak egy bögre jó forró teára, disznótoros vacsorára. Nézte Sztupa a telét, és elégedett volt. Troché összegyűjtötte egy csomagba a szavait, és ugyancsak elégedett volt. Ómafa meg csak ámult és bámult, bár ez szokása volt neki amúgy is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.